کارت های ملی هوشمند داخلی در اختیار کاربران

0
137
کارت های ملی هوشمند داخلی در اختیار کاربران

بیش از 6 میلیون ایرانی از کارت های هوشمند ملی کاملا بومی استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، بیش از 45 میلیون ایرانی تا کنون از کارت ملی هوشمندی بهره برده اند که بدنه آن از خارج از کشور وارد می شده اما قرار است باقی ایرانی ها از کارت هایی استفاده کنند که بدنه آن کاملا ایرانی است.

بنابر این گزارش، بدنه کارت های ملی هوشمند تا سال گذشته از خارج از کشور وارد می شد که با اعمال تحریم های آمریکا این واردات با محدودیت مواجه شد. پس از آن روند ارایه کارت ملی هوشمند در ایران با مشکل مواجه شد و نزدیک به 7 میلیون ایرانی با وجود ثبت نام کامل از دریافت این کارت بی نصیب ماندند.

در این باره اعلام شده که تاکنون 52 میلیون و 50 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌ نام کرده‌اند که از این تعداد برای 45 میلیون و 800 هزار نفر کارت صادر شده‌ است. 6 میلیون و 250 هزار ایرانی قرار است به زودی کارت های ملی هوشمند با بدنه کاملا ایرانی را تحویل بگیرند.

در خصوص تولید بدنه کارت های هوشمند گفته شده چاپخانه دولتی متولی چاپ بدنه‌های کارت ملی هوشمند در داخل کشور است و در حال حاضر این کارت‌ها تولید و برای چاپ به ثبت‌ احوال تحویل داده می‌شود.

این در حالی است که اعلام شده هنوز حدود 6 میلیون ایرانی برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده اند و 700 هزار کارت ملی با بدنه خارجی نیز در مراکز پست انتظار صاحبان خود را می کشند.

گفتنی است، کارت های ملی قدیمی ایران از ابتدای خردادماه در مراکزی مانند بانک ها از اعتبار خارج شده و مشتریان به منظور انجام هرگونه اقدام بانکی نیازمند ارایه کارت ملی هوشمند یا رسید پستی آن هستند. البته رسید پستی مذکور در بسیاری از بانک ها اعتبار کافی را ندارد و ایرانی ها در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند موفق به انجام کارهای بانکی خود در این بانک ها را نخواهند شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها