کارزار گوگل با رقبا آغاز شد

0
411

کالاسودا_کازار گوگل با رقبا آغاز شده است. چرا که دو کمپانی Yelp و TripAdvisor باهم متحد شده اند تا  در جریان این کارزار انحصار موتور جستجوی گوگل را بشکنند.

 شاید بهتر باشد از ابتدا به این موضو بپردازیم که ماجرای این کارزار چیست؟

ماجرای این کارزار از این قرار است که شراکت دو کمپانی با تمرکز روی کاربر و ارائه نتایج جستجوی به صورت محلی و بومی استوارشده تا بتوانند بازار ۹۰ درصدی ترافیک سرچ اینترنتیِ گوگل را به چالش بکشانند.

درواقع رقبای گوگل با ساخت پلاگین، یک کارزار تشکیل داده و قصد دارند از روی گوگل پلاس کاربر، اطلاعات موردنیاز را جمع‌آوری کرده و سپس نتیجه دلخواه کاربر را عرضه کنند.

پیش از این گوگل قبلاً سعی کرد رفتاری مشابه را انجام داده و با خرید کمپانی Zagat به مبلغ ۱۵۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ اطلاعات مربوط به رستوران‌ها را به‌صورت بومی و محلی به نتایج جستجوی کاربران اضافه کند اما در این کار موفق نشد و حالا قصد فروش سرویس «بهترین رستوران یاب»Zagat را دارد.

گوگل نتایجی را نشان می‌دهد که کمپانی‌های تبلیغاتی می‌خواهند و در عوض پول خوبی هم می‌گیرد اما رقبای گوگل سعی دارند نتایجی را نشان دهند که کاربر می‌خواهد و این اطلاعات از روی دیتای کاربر تعریف‌شده تا بهترین نتیجه جستجو حاصل شود.

اما گوگل با حاضرنشدن در برنامه تلویزیونی ۶۰ دقیقه از موضع و استراتژی سرچ خود دفاع کرد و هرچند با جریمه ۲.۷ میلیارد دلاری از سوی اتحادیه اروپایی مواجه شده، اما همچنان مدعی است سایت‌هایی که در نتایج موتور جستجو دیده نمی‌شوند با گوگل درافتاده‌اند. غول جستجوی اینترنتی اعلام کرد کمپانی‌های کوچک نمی‌توانند الگوریتم سرچ را به نفع خود تغییر دهند.

سناتورهای دموکرات هفته گذشته تحقیقاتی را شروع کردند تا ببیند آیا گوگل روی موبایل اندرویدی ردیابی غیرقانونی کاربران را انجام داده است یا نه؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید