کامپیوترهای مک مورد حمله سایبری قرار گرفتند

0
280
کامپیوترهای مک مورد حمله سایبری قرار گرفتند|کالاسودا

کامپیوترهای مک مورد حمله سایبری قرار گرفتند|کالاسوداکالاسودا_خبرهای جدید نشان می دهند نسخه جدید به روز رسانی های کامپیوترهای مک کاربران را دچار مشکلاتی جدی می کند. موضوعی که برای بسیاری از مک بازها نگران کننده است.

یک مثال رایج بین علاقه مندان به سیستم عامل های وابسته به مک  وجود دارد که می گوید تنها کافیست یک بار با سیستم مک کار کنید تا دیگر هیچ نوع سیستمی به نظرتان مفید نرسد .

اما اکنون نتایح یک بررسی نشان می دهد، برخی از مدل های کامپیوترهای مک با به روزرسانی دچار مشکلاتی جدی می شوند. اما مسئله اینجا است که اگر قرار باشد سیستم ها به روز رسانی نشوند، نمی توان امیدوار بود  کاربران حداکثر استفاده را از کامپیوتر خود ببرند .برای اینکه بدانید حمله سایبری چیست این مقاله را بخوانید.

بر اساس آمارها بررسی وضعیت امنیتی ۷۳ هزار رایانه مک نشان داد اغلب این کامپیوترها با مشکل موجود دست و پنجه نرم می کنند.

جالب است که بررسی های انجام شده در مورد مشکل موجود در این سیستم عامل به کامپیوترهایی محدود می شود که در اماکن تجاری نصب شده اند .

و هنوز بررسی های کاملی در خصوص کامپیوتر های خانگی یا قدیمی انجام نشده است . گرچه با وجود این اخبار بد نیست بدانید این مشکل پیش از این نیز برخی از مدل های کامپیوتر مجهز به ویندوز را درگیر خود کرده بود . با این وجود می توان نتیجه گرفت مشکل مذکور محدود به مک بازها نیست و بسیاری از اهالی کامپیوتر را درگیر خود کرده است .

از جمله نسخه های سیستم عامل مک که به علت این نقص با مشکل مواجه بوده اند، می توان به Sierra، Elcaptain و Yosemite اشاره کرد.

اما چرا کاربران مک تا این حد نسبت به مشکلات موجود در سیستم عامل مک نگران هستند ؟

بسیاری از کاربران مک معتقدند این سیستم به رغم تمامی مشکلات موجود در دیگر رایانه ها ، از امنیت قابل توجهی برخوردار است . اما نفوذ ویروس های و هکرها به این سیستم عامل درواقع مهر ابطلالی بر تمامی آن چه کاربران به آن معتقد بودند محسوب می شود .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها