چطور کامپیوتر را به تلوزیون از طریق کابل HDMI متصل کنیم؟

0
991
چطور کامپیوتر را به تلوزیون از طریق کابل HDMI متصل کنیم؟

امروز قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور از طریق یک کابل HDMI می توانیم کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل کنیم. اتصال این دو محصول یه یکدیگر باعث می شود که بتوانید صفحه نمایش کامپیوتر خود را روی تلوزیون تماشا کنید، از این رو اتصال این دو دستگاه بدون شک کاربردهای زیادی خواهد داشت. در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور کامپیوتر را به تلوزیون از طریق کابل HDMI متصل کنیم.

آموزش گام به گام اتصال کامپیوتر به تلوزیون

  • در مرحله اول کابل HDMI را به کامپیوتر متصل کنید

پورت اچ دی ام آی معمولا در پشت پردازنده قرار دارد، پورت اچ دی ام آی در دستگاه های مختلف جایگاه متفاوتی دارد.

توجه داشته باشید که بسیاری از رایانه ها دارای پورت های معمولی هستند، در صورتی که بسیاری از محصولات دیگر از پورت HDMI mini یا MiniDisplay استفاده می کنند.

برای کابل های HDMI mini و MiniDisplay، یک سر کابل باید یک کابل HDMI mini یا MiniDisplay باشد که می توانید به کامپیوتر خود متصل کنید، و انتهای دیگر باید یک کابل HDMI منظم باشد.

برخی از دستگاه ها پورت HDMI ندارند، به خصوص در دستگاه های قدیمی تنها کابل VGA یا DVI مشاهده می شود. از این رو نیاز به خرید یک آداپتور دارید که پورت USB را به HDMI تبدیل می کند.کامپیوتر را به تلوزیون از طریق کابل HDMI متصل کنیم؟در مرحله اول کابل HDMI را به کامپیوتر متصل کنید

  • در این مرحله سمت دیگر کابل را به تلویزیون متصل کنید

پورت های HDMI معمولا شماره گذاری شده اند. توجه داشته باشید که از کدام پورت برای اتصال استفاده می کنید، این شماره در مرحله بعد مورد نیاز شما است.

  • وارد صفحه HDMI خود شوید

در این بخش باید از طریق ریموت کنترل تلویزیون خود وارد قسمتی به نام Source یا Input شوید. در این بخش باید شبکه اچ دی ام آی خود را بر اساس شماره مرحله قبلی انتخاب کنید.کامپیوتر را به تلوزیون از طریق کابل HDMI متصل کنیم؟در این مرحله سمت دیگر کابل را به تلویزیون متصل کنید

بخش دوم

پس از اتصال کابل ها باید وارد بخش استارت ویندوز خود شوید.کامپیوتر را به تلوزیون از طریق کابل HDMI متصل کنیم؟پس از اتصال کابل ها باید وارد بخش استارت ویندوز خود شوید. در این بخش روی گزینه Settings کلیک کنید و سپس وارد بخش System شوید. پس از وارد شدن به این بخش روی گزینه Display کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات صفحه نمایش خود شوید.

در این بخش باید گزینه Detect را انتخاب کنید تا بتوانید به تمام صفحه نمایش های در دسترس، بتوانید متصل شوید.در این بخش می توانید صفحه نمایش تلوزیون خود را انتخاب کنید، توجه داشته باشید در این بخش قابلیت تغییر رزولوشن نیز وجود دارد.

همانطور که مشاهده کردید پاسخ به سوال چطور کامپیوتر را به تلوزیون از طریق کابل HDMI متصل کنیم بسیار ساده است و در کمتر از چند دقیقه می توانید این کار را انجام دهید، البته روش های دیگری نیز برای اتصال تلوزیون وجود دارد که در مقالات بعدی به آن ها می پردازیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها