کامیون تمام برقی در راه جاده ها است

0
376
کامیون تمام برقی در راه جاده ها است|کالاسودا

کامیون تمام برقی در راه جاده ها است|کالاسوداکالاسودا_شرکت خودروسازی  دایملر از اولین کامیون تمام برقی دنیا به نام Fuso eCanter در شهر نیویورک آمریکا رونمایی کرد.

ایده خودروهای برقی مدت ها است که در ذهن بسیاری از فعالان عرصه فناوری ثبت شده است . این ایده با اهدافی مثل کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و افزایش تعلق به سوخت ها و انرژی های پاک طراحی می شوند .

این ایده های سبز در بسیاری از نقاط جهان و به ویژه در کشورهایی که ساختاری مبتنی بر انرژی های سبز دارند دیده می شود (عمدتا کشورهای اروپایی ) . اکنون این کامیون رده متوسط  توسط Mitsubishi Fuso از زیرمجموعه های دایملر تولید شده و مسافتی را به طور آزمایشی در شهر نیویورک طی کرد

جدی ترین رقیب دایملر در این زمینه شرکت تسلاست که به علت عرضه انواع خودروهای برقی نیز شهرت دارد. این شرکت پیش از این اعلام کرده که از ماه آینده از اولین کامیون برقی خود رونمایی خواهد کرد.

کامیون تمام برقی در راه جاده ها است|کالاسودامهم ترین مزیت این کامیون کم صدا بودن و آرامش سرنشینان آن است؛ این در حالی است که موتورهای دیزلی کامیون ها عموما بسیار پر سروصدا هستند و آلودگی صوتی فراوانی به وجود می آورند.

ماکزیموم سرعت کامیون برقی دایملر ۹۰ کیلومتردر ساعت است و قادر به حمل ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ کیلوگرم بار بر اساس مسافت طی شده و دیگر شرایط محیطی است. این کامیون بعد از هر بار شارژ باتری می تواند مسافتی بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ کیلومتر را طی کند و در عرض یک ساعت می توان ۸۰ درصد از باتری آن را شارژ کرد. این کار با استفاده از یک باتری ۸۵۰ ولتی دی سی صورت می گیرد.

بر اساس خبرهای تکمیلی قرار است ظرف دو سال آینده ۵۰۰ دستگاه از این کامیون های برقی تولید شود. قیمت دقیق این کامیون ها اعلام نشده، اما گفته می شود قیمت آن ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر از نمونه های مشابه دیزلی خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها