کانادا برای شکست دادن هکرها ۱ میلیارد دلار هزینه می کند

0
1943
هزینه،دولت،کانادا

کالاسودا_دولت کانادا قصد دارد برای بستن درها به روی هکرها تا ۱ میلیارد دلار هزینه کند . هزینه ای خیره کننده که امید است بازدهی مثبتی نیز داشته باشد .

مبارزه با هکرها و استفاده از سیستم های ایمن سازی برای مبارزه با جرائم موضوعی است که برای هر دولت و حکومتی حائز اهمیت است . اما در این میان ، مقابله با هکرها در هر کشور شیوه و بودجه ای مختص خود خواهد طلبید .

برای مثال برخی دولت ها برای زندانی و مجازات مجرمین سرمایه گذاری می کنند و برخی دیگر مثل دولت کانادا نیز طرح هایی کلان ، با بازدهی بلندمدت طرح ریزی می کنند .

بر همین اساس نیز دولت کانادا قصد دارد بودجه‌ای با رقم تقریبی ۱ میلیارد دلار  برای مقابله با جرائم سایبری اختصاص دهد. این بودجه در شرایطی مشخص می شود که ، به نظر می رسد جرائم سایبری بسیار متداول و خطرناک شده اند. بر اساس اطلاعات موجود ، بخشی از این بودجه به شرکت های محلی خصوصی اختصاص پیدا می کند  تا آنها دولت را در حوزه های مختلف کمک کنند .  شایان ذکر است مبلغ خاصی نیز برای تامین امنیت سایبری برگزاری انتخابات ملی کانادا در سال ۲۰۱۹ اختصاص یافته است.به نظر می رسد بودجه مذکور در زیرساخت های مختلف کشور کانادا هزینه می شود . هدف از این کار کاهش مشکلاتی است که منجر به  تشدید وقوع جرائم سایبری در کشور کانادا می شود .

با این تفاسیر می توان کانادا را یکی از پرچمداران امنیت سایبری سال های اخیر دانست که با موفقیت ، با هکرهایی که در سال های بعد به امنیت این کشور حمله می کنند، مبارزه خواهد کرد . شاید روش های سلبی برای برخی جرائم جواب دهند ، اما پیش بینی می شود،روش کانادا جواب دهد .