کاهش رشد فروش گوشی در فصل چهارم 2019 در آمار گارتنر

0
499

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2019 کاهش یافته است، هرچند که دو کمپانی اپل و شیائومی نسبت به سال گذشته رشد اندکی را تجربه کرده‌اند.کاربران جهان در سال 2019 بیش از 1 میلیارد و 540 میلیون و 657 دستگاه موبایل خریدند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، آمارهای جدید گارتنر حاکی از آن است که مصرف کنندگان در سه ماه گذشته سال 2019 مبلغ 406.6 میلیون گوشی خریداری کرده‌اند، در حالی که در مدت مشابه سال قبل این مقدار 408.5 میلیون بود.

رهبر گوشی‌های هوشمند سامسونگ فروش بسیار کمتری از مدت مشابه سال قبل داشته؛ اما سهم بازار آن همچنان ثابت است. در حالی که اپل در این سه ماهه حدود 5 میلیون گوشی همراه فروخته که در مدت مشابه سال قبل سهم بازار آن 1.3 درصد رشد داشته است.

Annette Zimmermann ، معاون تحقیق در گارتنر، خاطرنشان كرد: “كاهش اندك قیمت سری آیفون 11، در مقایسه با آیفون XR و كاهش قیمت‌ها در سایر مدلهای آیفون نسل قبلی  تقاضا را افزایش داده است”.

هواوی در جایگاه سوم قرار دارد و در سه ماهه چهارم نیز شاهد کاهش فروش بود. این کاهش فروش هوآوی ناشی از تحریم‌های آمریکا و قرار دادن آن در لیست سیاه تجاری است. علاوه بر این گوشی‌های جدید هوآوی از خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کنند که این امر باعث شده تا تقاضا برای آن کاهش یابد.

انشول گوپتا، تحلیلگر ارشد تحقیق در گارتنر، افزود: “اگر هواوی در سال 2020 با ممنوعیت دسترسی به فن آوری از ایالات متحده روبرو شود، چشم انداز فروش گوشی‌های هوشمند آن در بازار بین المللی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.”

در بخش دیگر از این تحلیل کمپانی شیائومی چین در سه ماهه چهارم سال 2019 مبلغ 5 میلیون واحد افزایش را ثبت کرده وسهم بازار آن نسبت به بازه مشابه سال قبل 1.2 درصد افزایش یافته است.

آمار فروش گوشی‌های هوشمند در کل سال 2019

با توجه به آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم، اکنون به بررسی این آمار گارتنر در کل سال 2019 می‌پردازیم. با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2019 نسبت به سال 2018، باز هم سامسونگ، هواوی و شیائومی نسبت به سال گذشته فروش گوشی‌های هوشمند خود را افزایش داده‌اند.

هوآوی عملکرد برتری را به خود اختصاص داده است، این کمپانی فروش خود را در سال 2019 حدود 18٪ به میزان 48 میلیون افزایش داده است و بالاتر از اپل در مقام دوم است. این کمپانی با سهم بازار 15.6 درصد، سه درصد سهم بیشتری نسبت اپل دارد.

با توجه به محدودیت‌های که گوگل و آمریکا برای هواوی در نظرگرفته اند و با توجه به افزایش حس میهن پرستانه، فروش داخلی هواوی در چین سهم بازار این گوشی را در سال 2019 میزان 37 درصد بیشتر کرده است.

با توجه به عوامل بی شماری در سال 2020 ، آمار امسال بسیار جالب خواهد بود. اپل درباره‌ی تأثیر کروناویروس بر درآمد سه ماهه دوم خود هشدار داده است، در حالی که گوشی‌های جدید با قابلیت هایی مانند 5 جی در حال عرضه هستند و طبق پیش بینی ها میزان فروش بیشتر خواهد شد؛ البته اگر کروناویروس بگذارد. جدال شدید بین سامسونگ و هواوی در بازار تلفن‌های تاشو جذاب خواهد بود ؛ زیرا هر فروشنده رویکرد متفاوتی را طی می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها