با وجود کاهش فروش آیفون، خدمات و پوشیدنی های اپل قوی ظاهر شدند

0
413
اپل

فروش آیفون در آخرین سه ماهه 2018 در سراشیبی افتاد. با این حال نتایج مالی این غول فناوری از انتظارات وال استریت پیشی گرفته است. طبق امارها درآمدی که از خدمات نصیب اپل شده است، نسبت به فروش آیفون ها بالاتر بود.

این شرکت کوپرتینویی روز سه شنبه گزارش داد که درآمد آیفون در سه ماهه دوم سال جاری به 17 درصد و میزان 31.1 میلیارد دلار کاهش یافته است. بر اساس براورد بلومبرگ، نتیجه تحلیلگران پیش بینی این میزان 30.5 میلیارد دلار بود. اما به عنوان یک نقطه روشن قابل توجه باید گفت که درآمد خدمات تمام وقت این شرکت به بیش از 16% یعنی 11.5 میلیارد دلار رسیده است.

اپل

سود بخش نرم افزاری و خدمات

به طور کلی سود سه ماهه دوم 11.6 میلیارد دلار بهتر  از آنچه مورد انتظار بود. تحلیلگران بخش یاهو فایننس سهم 2 دلاری به ازای درآمد 57 میلیارد دلاری را پیش بینی کرده بودند. اکنون به نظر می رسد که درآمد بخش سرویس و نرم افزار اپل بیشتر از سخت افزارهای چون گوشی های هوشمند گران قیمت این شرکت است. جالب است بدانید که فروش محصولات اپل در ابتدا با یک دستگاه سخت افزاری آغاز شده بود، اما اکنون از فروش محصولات نرم افزاری و خدمات خود سود خواهد برد.

قول تیم کوک برای درامدزایی خدمات

کوک از 5 سال پیش تا کنون وعده بزرگ سه برابر کردن درآمد خود از طریق سرویس ها و خدمات خود را داده بود که تبدیل به دومین منبع درآمد بزرگ اپل در سال های گذشته است. در حال حاضر این درآمد کلی بر اساس هزینه هایی که مشترکین رویش سرمایه گذاری کرده اند، ۶۰ درصد افزایش یافته است و به نظر می رسد که تیم کوک توانسته به قول خود عمل کند.

تلاش اپل برای سرمایه گذاری در اپ استور و اپل موزیک

همچنین جالب است بدانید که بخش عمده ای از درآمد خدمات اپل از سرویس اشتراک از سرویس اشتراک اپل موزیک برای گوشی‌های آیفون است، به این معنی که اپل می ‌تواند در صورت تمایل و سرمایه گذاری بیشتر در این قسمت، به دستاورد بزرگی در کسب و کار خود برسد، خصوصا در آمریکا که این سرویس طرفداران خاص خود را دارد.

نتایج مالی به دست آمده تلاش های این شرکت برای افزودن به خدمات خود خصوصا در بخش اپ استور و اپل موزیک را نشان می دهد. این کار به طور فزاینده ای برای شرکت اهمیت دارد، زیرا مصرف کنندگان چندین سال یک گوشی هوشمند را نگه می دارند و نیاز به خرید مجدد ندارند، اما به خدمات همواره نیاز پیدا می کنند. اپل با برجسته سازی خدمات، در نظر دارد سرویس های دیگری چون Apple TV Plus، اپل نیوز پلاس و سرویس بازی های آرکید اپل را گسترده تر کند و کاربران بیشتری را جذب کند، چرا که همه آنها نیاز به اشتراک دارند.

سخت افزار اپل در مرحله بلوغ قرار دارد

چنین تحولاتی نشان می دهد که بخش های سخت افزاری در مرحله بلوغ خود قرار دارند و برای اپل هم سخت تر می شود تا شما را مجبور به خرید یک آیفون جدید با سرعت معمول کند، بلکه باید ویژگی های جذاب را به طور مداوم به گوشی های خود اضافه کند تا کاربران قانع به خرید آن شوند.

همه این ها در حالی است که این گوشی واقعا قیمت گرانی دارند و آخرین مدل های گوشی آیفون که معرفی شد چند هزار دلار بیشتر از برخی از لپ تاپ های اپل بود. همین موضوع نیز دلیلی بود که فروش آیفون کاهش یابد، خصوصا در آخرین سه ماهه سال 2018، تیم کوک مدیرعامل این شرکت اعلام کرده بود که فروش آیفون از ماه نوامبر و دسامبر به کاهش بی سابقه ای رسیده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها