کمپانی HTC در منجلاب افت فروش دست و پا می زند

0
598

کالاسودا شرکت HTC در ماه اگوست با افت سود مواجه شده و همچنین میزان فروش آن نسبت به سال گذشته 53 درصد کاهش یافته است.

افت فروش HTC در ماه آگوست ادامه داشته و فروش این شرکت به 45.2 میلیون دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته در همین بازه 53 درصد کاهش یافته است. این رقم حتی پایین تر از آنچه است که شرکت تایوانی در ماه گذشته منتشر کرده است.

ماه گذشته HTC کمترین میزان فروش را در ۱۵ سال اخیر فعالیتش تجربه کرده‌ بود. در هشت ماه ابتدایی سال جاری میلادی، فروش این برند در مجموع به رقم ۵۹۶ میلیون دلار رسیده که نشان‌ دهنده‌  افت سالانه‌ ۵۴ درصدی است.

این مسائل در حالی به وجود آمد که HTC اخیرا از گوشی جدید خود به نام U12 life رونمایی کرده بود که یک گوشی میان رده اندرویدی برای بازارهای آسیایی و اروپایی است. این آخرین گوشی اچ تی سی بود که به بازار عرضه شد و گوشی پرچمدار این شرکت به نام U12 Plus نیز بهار سال جاری عرضه شده بود.

این گوشی در داخل کارخانه HTC تولید نمی شود و بنابراین نمی توان انتظار داشت که رقم های سود این شرکت را جابه جا کند. HTC در اوایل سال 2018، نیز به بازسازی گسترده ساختار خود پرداخت و تغییراتی را در دو بخش موبایل و واقعیت مجازی به وجود آورد که به سبب آن این دو بخش با یکدیگر ادغام شدند.

کاهش هزینه های عملیاتی

 این تصمیم به سبب کاهش هزینه های عملیاتی انجام گرفت. جاه طلبی های این برند در بخش گوشی های تلفن همراه تا کنون کاهش یافته است. همچنین تعدادی از مدل های جدید منتشر شده این شرکت نیز  نسبت به سال 2017 کاهش یافته است.

در ماه جولای، نیز اچ تی سی اعلام کرد که برنامه ای برای خروج 1500 کارمند این شرکت دارد و از این رو یک چهارم نیروی کار این شرکت کاهش خواهد یافت که اکثر کارمندان شعبه تایوان هستند.

در ماه ژانویه‌ سال جاری این شرکت مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار از گوگل دریافت کرد. این مبلغ می ‌تواند افت فروش محصولات HTC را جبران کند؛ اما در مقابل، گوگل می‌ تواند دسترسی نا محدودی به پورتفولیو حق امتیاز‌های این شرکت تایوانی داشته باشد.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در رابطه با توافق گوگل و HTC، مهاجرت صدها مهندس از این شرکت تایوانی به گوگل بود. علاوه بر اینکه استعدادهای زیادی از این شرکت خارج شدند، اوضاع مالی این شرکت تایوانی نیز بدتر شده است. انتظار می رود که در آینده ای نزدیک این شرکت بیشتر روی بحث واقعیت مجازی کار کند و رشد خوبی در این زمینه داشته باشد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید