دانشمندان راهی برای پخت غذای خوش نمک ابداع کردند که باعث کاهش فشار خون می شود

0
379
دانشمندان راهی برای پخت غذای خوش نمک ابداع کردند که باعث کاهش فشار خون می شود

دانشمندان راهی برای پخت غذای خوش نمک پیدا کرده اند که کمتر از سدیم فشار خون را بالا می برد. به طور کلی غذا های کم نمک کمتر مورد استفاده کاربران قرار می گرد و به نوعی که از دیدگاه بسیاری غذا خوش مزه نخواهد شد. با این وجود استفاده زیاد از سدیم باعث افزایش فشار خون می شود که بسیار مضر است. از این رو دانشمندان روش جدیدی را کشف کردند.

به تازگی دانشمندان روشی پیدا کرده اند که طعم نمک در غذا حفظ می شود بدون اینکه تاثیر بدی روی بدن مصرف کنندگان ایجاد کند. بر اساس اخبار منتشر شده استفاده کمتر از سدیم کلرید با حفظ طعم خوب غذا برای بدن مشکلی ایجاد نمی کند. بخشی از ترکیبات جدید از کلسیم کلرید تشکیل می شود که برای بدن آسیبی ایجاد نمی کند. این موضوع در کنار مضرات سدیم که به طور غیر مستقیم باعث چاقی می شود و باعث افزایش احتمال بیماری های قلبی و سکته می شود قرار می گیرد.

این روش توسط یک استاد علوم غذایی در دانشگاه واشنگتن ابداع شده است و وی پس از اعلام این موضوع بیان کرد استفاده از این نمک رویکرد خنثی دارد و به بدن آسیبی نمی رساند. این نمکها از سدیم کلرید کمتری ایجاد شده و می توان از آن ها به صورت روزانه استفاده کرد. بخشی از این نمک ها از پتاسیم کلرید و پتاسیم کلسیم ساخته شده اند که به کاهش فشار خون کمک می کنند، البته برخی از تولید کنندگان ادعا می کنند این نمک به اندازه کافی خوشمزه نیست.نفر اول این آزمایش نیز این موضوع را تایید کرده که پتاسیم کلرید باعث تلخ تر شدن نمک می شود.

از این رو دانشمندان آزمایش جالبی روی غذاهای مختلف با نمک های متفاوت انجام داده اند و توانسته نظر کاربران را جلب کنند.بر اساس اخبار منتشر شده نمک ایجاد شده ترکیبی از 78 درصد سدیم کلرید و 22 درصد کلسیم کلرید استفاده شده است که در مقایسه با 100 درصد سدیم کلرید شرایط بهتری را ایجاد می کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها