کاهش 24 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در اروپا

0
7398

با انتشار درآمد و میزان فروش شرکت‌ها، کانترپوینت اعلام کرد که بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در Q2 2020 کاهش چشمگیر 24 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، علاوه بر این، این گزارش حاکی از کاهش 22 درصدی در سه ماهه چهارم نسبت به دوره مشابه است. البته همه گیری کروناویروس این افول را توجیه می‌کند و بر روی تقاضای گوشی‌های هوشمند تأثیر گذاشته است. براساس این گزارش، اروپای شرقی علاوه بر این که تا حدودی مصونیت خود را از بیماری همه گیر نشان داده بود؛ با این حال، در سه ماهه دوم سال 2020، نسبت به سال گذشته کاهش 24 درصدی داشته است.

تأثیر کروناویرویس بر اروپا در ماه آوریل رخ داد؛ که فروش را نسبت به سال گذشته 45 درصد و نسبت به ماه گذشته 30 درصد کاهش داد. در ماه می شرایط بهتر شد و فروشنده‌ها دوباره فعال شدند. ژوئن شرایط بهتری بود و 34 درصد افزایش ثبت شد؛ با وجود ارتقا فروش نسبت به ماه گذشته، فروش گوشی‌های هوشمند در ابن بازه نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش را نشان می‌داد.

قرنظینه و اقدامات امنیتی در اروپا فروش گوشی‌های هوشمند را کاهش داد و در صورتی که فروش آنلاین وجود نداشت؛ این آمار بسیار پایین‌تر می‌آمد. با برداشتن محدودیت‌ها این آمار بهتر شد.

روسیه کشوری بود که توانست در Q1 2020 کرونا را کنترل کند. با این حال، این کشور بدترین و آسیب دیده‌ترین بازار اروپا در Q2 2020 بود که با افت 27 درصدی نسبت به سه ماهه در بازار اروپا روبرو شد.

در این میان سامسونگ توانست رهبری بازار را حفظ کند. اپل موفق شد به لطف آیفون SE 2020 و سری 11 درامد خود را بالاتر ببرد؛ با این حال نسبت به سال گذشته کاهش 14 درصدی داشته است. هواوی در میان تحریم‌های ایالات متحده و چین کاهش 46 درصدی را تجربه کرد. در مقابل، شیائومی و Oppo شرایط بهتری نسبت به هوآوی داشتند. هر دو شرکت در طول همه گیری نسبت به سال گذشته رشد 55٪ و 41٪ را تجربه کردند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها