کروم 81 از واقعیت افزوده و NFC پشتیبانی می‌کند

0
685
BRAZIL - 2019/07/08: In this photo illustration a Google Chrome logo seen displayed on a smartphone. (Photo Illustration by Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)

نسخه‌ی جدید کروم، ویژگی‌های واقعیت افزوده و NFC را برای کاربران بیشتر به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش کالاسودا و نقل از انگجت، گوگل قصد دارد در نسخه‌ی بعدی مرورگر کروم، تکنولوژی‌های فراگیر بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل به تازگی، بتای کروم 81 را برای اندروید، لینوکس، مک و ویندوز عرضه کرده است.

در این نسخه گوگل با اضافه کردن WebXR به کروم، پشتیبانی از واقعیت افزوده را به کروم اضافه کرده است.

این برای توسعه دهندگان وب یک نکته‌ی مثبت محسوب می‌شود و آنها دیگر ناچار به استفاده از اپلیکیشن‌های کمکی برای استفاده از واقعیت افزوده در وبسایت‌های خود نخواهند داشت.

پشتیبانی از NFC هم در این نسخه می‌تواند به توسعه دهندگان امکان دهد که بدون استفاده از برنامه‌های کمکی، از آبجکت‌های ضربه زدنی و لمس کردنی روی نرم افزار‌ها و وبسایت‌های خود استفاده کنند.

به این ترتیب شما می‌توانید بدون هیچ نرم افزار خاصی اطلاعاتی در مورد یکی از آثار موجود در موزه کسب کنید و یا بدون هیچ نرم افزار خاصی، در یک کنفرانس ورود کنید.

در زمینه‌ی مسائل امنیتی هم کروم 81 قرار است پشتیبانی از استاندارد‌های TLS 1.0 و TLS 1.1 را برای HTTPS قطع کند. به این ترتیب تمام وبسایت‌هایی که از این استاندارد‌های قدیمی استفاده می‌کردند، اکنون غیر ایمن علامت گذاری خواهند شد.

برای حل این مشکل، توسعه دهندگان وبسایت‌ها ناچار خواهند شد به استاندارد TLS 1.3 که جدید تر است سوییچ کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها