کشاورزان چینی صاحب استارتاپ Meicai   شدند 

0
522
کشاورزان چینی صاحب استارتاپ Meicai   شدند |کالاسودا

کشاورزان چینی صاحب استارتاپ Meicai   شدند |کالاسوداکالاسودا_کشاورزان چینی با کمک یک استارت آپ موسوم به(Meicai) به پرورش و فروش بی واسطه محصولات خود می پردازند.

اما این استارتاپ چگونه کار می کند ؟ این استارت آپ به صاحبان گوشی های هوشمند اجازه می دهد تا با یک نرم افزار، سفارش خود را به طور مستقیم از مزارع دریافت کنند. Meicai   قصد دارد، خرده فروشی سنتی را شکست دهد و واسطه ها را از بین ببرد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید؛  در این استارت آپ ۴۵۰ میلیون دلار توسط شرکت های Tiger Global Management و China Media Capital سرمایه گذاری شده است. در ماه اوت ۲۰۱۴، گردش مالی ماهانه این استارت آپ، ۸۵۰۰ پوند در ۱۸ شهر بود. تا اینکه دسامبر ۲۰۱۵، با نفوذ بیشتری گوشی های هوشمند، او رشد کرد. در آن سال میکای، ۵۰۰۰ کارمند تمام وقت و ۴۰۰۰ راننده آزاد استخدام کرده بود. درواقع ارزش این استارت آپ مستقر در پکن، ۲.۸ میلیارد دلار ارزیابی شده است. این استارت آپ در حال گسترش بازار موادغذایی تازه است. طبق گزارش بلومبرگ، Meicay ، یعنی «سبزی زیبا» .

نگاهی به  گزارش بلومبرگ،نشان می دهد ؛ کمک های مالی باعث جذاب بودن این شرکت در یک بازار مملو از سرمایه است. ۵ عدد از ۱۰ معامله سرمایه گذاری بزرگ در جهان، سال گذشته در شرکت های چینی رخ داد. بزرگترین این معامله، بودجه ۵.۵ میلیارد دلاری در غول سواری چینی (Didi Chuxing)، دیدی، انجام شد. در مجموع ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در چین انجام شده است که می توان آن را با ۷۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در آمریکا شمالی مقایسه کرد. لی چوانجون، مدیرعامل میکای، نظری در باره جمع آوری پول ارائه نداده است

 در این سیستم کشاورزان دستمزد بیشتری دریافت می کنند و رستوران هم هزینه های خود را کاهش می دهند. او همچنین گفت: ما می توانیم تقاضا را پیش بینی کنیم تا به رشد تولیدات کشاورزی برسیم.

پرسش اینجا است که آیا این سیستم امکان توسعه در دیگر کشور ها را دارد یا خیر و از سوی دیگر آیا می توان روی این نوع سیستم ها برای توسعه توان مالی استارتاپ ها حسابی باز کرد یا خیر ؟