کلان داده می‌تواند به پایداری در Web3 کمک کند

0
48

متاورس در حال پیشرفت است و  Web3 راه را برای همکاری، ارتباط و معاشرت به روش‌های جدید هموار می‌کند؛ در قلب این انقلاب فناوری جدید کلان داده قرار دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat،  رشد داده‌های بزرگ می‌تواند به حل برخی از بزرگتری مشکلات پایداری در جهان کمک کند.

قبل از اینکه ببینیم چگونه Web3 می‌تواند به پایداری کمک کند، نگاهی به نحوه تأثیر متاورس می‌ندازیم.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم در دنیای دیجیتال فعالیت دارند، بدون شک شاهد کاهش مصرف سوخت خواهیم بود؛ زیرا این افراد کمتر به سفر می‌روند.

با این حال، قدرت محاسباتی مورد نیاز برای این تجربهٔ آنلاین کاربر در متاورس بسیار زیاد خواهد بود، به طوری که اینتل ادعا می‌کند که کامپیوترها باید 1000 برابر قدرتمندتر از امروز باشند.

در این شرایط مسائل زیست محیطی در اولویت قرار خواهند گرفت. اما آیا Web3 و کلان داده می‌تواند به کاهش نگرانی‌های زیست محیطی و پایداری کمک کند؟

ارزیابی دقیق چرخه عمر محصول

یکی از روش‌هایی که در آن کسب‌وکارها از تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ به عنوان ابزاری برای بهبود پایداری استفاده می‌کنند، از طریق توسعه ارزیابی‌های چرخه عمر محصول است.

عواملی مانند استخراج مواد از محیط، تولید، استفاده و اتفاقی که پس از پایان چرخه عمر محصول برای آن رخ می‌دهد، همگی می‌توانند بر محیط زیست تاثیر بگذارند، اما داده‌های بزرگ می‌توانند هر مرحله را نشان دهند.

طبق داده‌ها اگرچه ترافیک اینترنت و مراکز داده بین سال‌های 2010 تا 2020 به ترتیب 16.9 برابر و 9.4 برابر افزایش یافته، اما بازده انرژی مرکز داده تنها 1.1 برابر زیادتر شده است.

این فرصتی برای صنعت مرکز داده است تا با محیط زیست سازگارتر شود و محاسبات ابری را به کار گیرد.

پایداری شرکتی در فراجهان

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی پایداری شرکت، تأثیر گسترده‌‌ی کربن است.

به عنوان مثال، در مورد میزان کربن شرکت داروسازی چند ملیتی GSK، تنها 20 درصد در محدوده خود شرکت است و 80 درصد آن ناشی از انتشار غیرمستقیم مانند استفاده از محصولات آن است.

با تحول Web3 احتمالاً شاهد خواهیم بود که پلتفرم‌های کلان داده بینشی در مورد اینکه محصولات فیزیکی چگونه می‌توانند در دنیای دیجیتال تاثیر گذار باشند، ارائه دهند.

کلان داده همچنین می‌تواند به ایجاد یک پایگاه کاربری متمرکز بر پایداری کمک کند.

این می‌تواند قدم مهمی در نبرد با تغییرات آب و هوایی باشد.

 

.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها