کلاهبرداری با انتشار بد افزار ادعیه ماه رمضان

0
635

کالاسودا – مرکز ماهر از انتشار بدافزار جدیدی با نام «ادعیه ماه رمضان» خبر داده است که نسبت به استخراج ارز دیجیتال از موبایل کاربر اقدام می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ماهر از انتشار بدافزار استخراج‌کننده ارز دیجیتال تحت عنوان «ادعیه ماه رمضان» خبر داد.

این مرکز اعلام کرد: متاسفانه تعداد بدافزارهایی که اقدام به استخراج ارز دیجیتال از دستگاه کاربران می‌کنند در حال افزایش است. در بدافزار جدیدی که با نام ادعیه ماه رمضان منتشر شده است کاربر هیچ رفتار مشکوکی از برنامه نمی‌بیند و امکان حذف برنامه توسط کاربر بسیار اندک است.

مرکز ماهر با بیان اینکه اقدامات لازم جهت مسدود کردن دامنه‌های مربوطه در حال انجام است از کاربران خواست از سایت های معتبر نرم افزارهای خود را انتخاب کنند. جزئیات بررسی فنی این بدافزار در سایت مرکز ماهر در دسترس است.

در این جزئیات آمده است که این بد افزار بدون آنکه کاربر متوجه شود، در پس زمینه اقدام به استخراج ارز دیجیتال مونرو کرده و از توانایی دستگاه سو استفاده میکند. متاسفانه در دستگاه موبایل همانند کامپیوتر کاربر متوجه تغییرات ایجاد شده یا کندی دستگاه نمیشود و احتمال اینکه متوجه این سو استفاده شود بسیار پایین است.

در حال حاضر اقدامات لازم جهت مسدود کردن دامنه‌های مربوطه در حال انجام شدن است. کاربران بایستی از سایت های معتبر نرم افزارهای خود را انتخاب نمایند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید