کل‌کل ایتالیایی! آلفارومئو استلویو QV در برابر لامبورگینی اوروس

0
205

ایتالیا وطن برخی از سریع‌ترین خودروهای دنیا بوده و فرقی هم نمی‌کند که درباره‌ی سوپر اسپورت ها صحبت کنید یا خودروهای رده میانی‌تر. یکی از بهترین مستندهای این گفته ویدئویی است که در ادامه خواهید دید. این کلیپ چند دقیقه‌ای شاهد به صف شدن دو شاسی‌بلند پرفورمنس ایتالیایی در خط درگ است؛ و درحالی‌که شاید نتایج این مسابقه در نگاه اول کاملاً واضح باشد اما نباید در یک مسابقه درگ پیش‌داوری کرد.


به گزارش کالاسودا به نقل از پدال اما دو خودرویی که ملاحظه خواهید کرد جزو قوی‌ترین خودروهای کلاس خود هستند. در یک‌طرف آلفارومئو استلویو کوادروفولیو با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربویی قرار دارد که قدرت 503 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو می‌تواند در عرض 3.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.


اما حریف سرسخت استلویو در این درگ لامبورگینی اوروس است که از نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با خروجی 641 اسبی و گشتاور 850 نیوتون متری استفاده می‌کند. با توجه به اینکه اوروس خودروی سنگین‌تری در مقایسه با هم‌وطن خود است بنابراین شتاب آن با استلویو برابر می‌باشد. هم‌اکنون که از اعداد و ارقام خبر گرفتیم بهتر است ببینیم در یک درگ 400 متر کدام‌یک سریع‌تر است.


در اولین درگ به‌طور سورپرایز کننده‌ای شاهد پیروزی استلویو خواهید بود. یک دلیل ساده برای این کار وجود دارد و آن‌هم استارت نه چندان خوب راننده اوروس است که به استلویو کوادروفولیو اجازه پیش افتادن از همان آغاز را می‌دهد؛ اما در درگ دوم که هر دو راننده شروع مشابهی دارند اوروس سنگین‌تر اما قوی‌تر به استلویو نشان می‌دهد که چه کسی پادشاه کلاس شاسی بلندهای اسپورت است…

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها