کمپ ترک اعتیاد اپل به راه افتاد

0
634

کالاسودا_کمپ ترک اعتیاد اپل را به راه انداخت.  شرکت اپل قصد دارد به کاربرانش کمک کند تا اعتیاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند را ترک کنند.

به نظر می رسد کمپ های ترک اعتیاد صرفا به افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند محدود نمی شود، بلکه شامل اپل نیز می شود.

بر اساس این طرح، از روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸،‌کاربران گوشی‌های آی‌فون ۵S و مدل‌های بالاتر از آن می‌توانند اطلاعاتی دقیق درباره دفعات استفاده از گوشی‌های موبایل و مدت زمانی که صرف نگاه کردن به نمایشگر گوشی‌های خود می‌کنند را مشاهده کنند.

البته بسیاری از شرکت ها به فکر کمک به کاربران برای ترک اعتیاد هستند. از اردوگاه های ترک اعتیاد ژاپنی ها گرفته تا تمرینات برنامه ای برای ترک وابستگی به موبایل. با این وجود، اپل تنها شرکتی نیست که در مسیر کمک به کاربران برای استفاده بهتر از زمان خود قدم برداشته‌ است.

مدتی پیش شرکت گوگل ابزاری مشابه را برای سیستم‌عامل اندروید ایجاد کرده‌است و فیس‌بوک نیز درحال آزمایش ابزار رصدگر زمان در اپلیکیشن این شبکه اجتماعی است.

شاید این قدم‌های کوچک درحال حاضر نتوانند مشکل بزرگ اعتیاد به فناوری و گوشی‌های موبایل را در مردم حل کنند، اما می‌توانند کاربران را نسبت به وجود این مشکل آگاه سازند.

درواقع شرکت اپل این قابلیت را در نسخه جدید سیستم‌عامل خود، iOS12 گنجانده است. این سیستم عامل جدید به شکلی طراحی شده که می‌تواند مقدار استفاده از گوشی کاربران را رصد کرده و به آنها در کاهش این مدت زمان کمک کند.

بر همین اساس نیز؛ اپل اخیراً به موج جدیدی پیوسته است که تمرکزش از بین بردن مشکلی است که محصولات شرکت‌هایی مانند اپل ایجاد کرده‌اند.

 “استفاده بهینه از زمان” عبارت داغی است که به تازگی به تکیه کلام غول‌های فناوری سیلیکون‌ ولی مانند گوگل و فیسبوک  تبدیل شده‌ است با این هدف که به کاربران در استفاده بهینه از زمان خود کمک کنند.

درحال حاضر نسخه بتای این سیستم‌عامل ارائه شده‌است و نسخه نهایی آن اواخر سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. این سیستم عامل در زمینه عملکرد کلی گوشی، امکان تماس‌های گروهی در فیس‌تایم،‌ایجاد اموجی‌های متحرک و واقعیت افزوده شده بهبود‌هایی یافته‌است، اما تمرکز و ویژگی اصلی آن مدت زمان استفاده از گوشی است.

این ابزار که در بخش تنظیمات گوشی افزوده شده‌است، مدت‌زمانی که کاربر از گوشی استفاده می‌کند را به صورت روز به روز یا هفتگی محاسبه می‌کند،‌ تعداد پیام‌های هشداری که کاربر دریافت کرده و تعداد دفعاتی که کاربر گوشی خود را به دست می‌گیرد را نمایش می‌دهد و به کاربر اعلام می‌کند که برای مثال “هر ۶ دقیقه یکبار گوشی‌ات را به دست می‌گیری”.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید