کمک 25 میلیون دلاری زاکربرگ به تحقیقات ضد کرونا

0
178

بنیاد کمک رسانی مارک زاکربرگ، 25 میلیون دلار بابت تحقیقات علیه بیماری کرونا و تلاش برای تولید واکسن کرونا اعطا می‌کند.

به گزارش کالاسودا و نقل از The Verge، بنیاد خیریه‌ی (Chan Zuckerberg Initiative (CZIکه توسط مارک زاکربرگ و همسر او، پریسیلا چان اداره می‌شود؛ مبلغ 25 میلیون دلار را به موسسه تحقیقاتی تازه تاسیس انگلیسی COVID-19 Therapeutics Accelerator می‌دهد.

این موسسه وظیفه‌ی نظارت و اداره‌ی تحقیقات درباره ویروس کرونا و تولید درمان آنرا بر عهده دارد و توسط خیریه انگلیسی wellcome و بنیاد Bill & Melinda Gates تشکیل شده است.

این موسسه جدید، پیش از این موفق به جمع آوری مبلغ 125 میلیون دلار از بنیاد Bill & Melinda Gates، موسسه‌ی درمانی Wellcome و کمپانی Mastercard شده بود.

بنیاد CZI اعلام کرده است که از مبلغ اعطا شده، 20 میلیون دلار آن خرج تحقیقات و مبلغ 5 میلیون دلار باقی مانده هم برای نیاز‌های ضروری آینده، در دسترس خواهد بود.

بنیاد Bill & Melinda Gates و موسسه‌ی Wellcome هر کدام مبلغ 50 میلیون دلار را به سازمان Accelerator اعطا کرده‌اند. مبلغ اعطایی توسط Mastercard هم 25 میلیون دلار بوده است.

سازمان Therapeutics Accelerator همکاری مستقیمی با سازمان بهداشت جهانی و بخش‌های خصوصی دارد.

این سازمان به محققان کمک می‌کند با سرعت هر چه تمام‌تر به این نتیجه برسند که آیا دارو‌های فعلی تاثیری روی  درمان ویروس کرونا دارند یا خیر.

این سازمان همچنین در صورت بروز مشکلات جهانی مشابه ویروس کرونا، به کنترل اوضاع کمک خواهد کرد.

بنیاد‌های CZI و Bill & Melinda Gates پیش از این هم در همکاری با دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آمریکا، سعی در بالا بردن ظرفیت تست و تهیه‌ی کیت‌های تست کرونا برای شهروندان داشته‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها