کنترل الکترونیکی نفتکش های ایرانی

0
177

نفتکش های ایرانی به صورت الکترونیکی و با استفاده از ابزارهایی چون GPS و دوربین کنترل می شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، نفتکش های ایرانی به دلیل حساسیت وضعیتشان از این پس به صورت الکترونیکی تحت کنترل در می آیند. در این باره، اعلام شده که به زودی GPS بر روی نفتکش ها نصب می شود.

در مورد جزئیات نصب GPS بر روی نفتکش های ایرانی گفته شده که موضوع نصب آن روی نفتکش‌ها مطرح است اما ابتدا قرار شده که بحث هزینه GPS‌‌ها (موقعیت‌یاب)‌ بررسی و شفاف شود.

کنترل ویژه نفتکش ها با سامانه سپهتن

از سویی دیگر فناوری گسترده تری قرار شده که برای کنترل نفتکش های ایرانی به کار گرفته شود. این فناوری سامانه سپهتن یا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان نام دارد. در سامانه سپهتن، ‌مبدأ و مقصد از طریق بارنامه چک می‌شود که البته سامانه سپهتن که در حال حاضر ‌روی ناوگان ها نصب می شود دیگر دوربین ندارد.

پیش از این، سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان با استفاده از دوربین فعالیت می کرد که  بسیاری از راننده‌ها از اینکه دوربین سامانه سپهتن در حین رانندگی به صورت مداوم روی صورت و چهره آنها است، اعتراضاتی مطرح کرده بودند.

ناوگان نفتکش ایرانی

ایران دارای بزرگترین ناوگان نفتکش در جهان است. در این ناوگان از نفتکش های کامیونی و کشتی استفاده می شود. نفتکش های کامیونی وظیفه حمل نفت را در مسیرهای داخلی کشور و یا مسیرهای زمینی برای کشورهای همسایه را دارند. کشتی های نفتکش نیز نفت ایران را از طریق دریا صادر می کنند. در هر دو صورت ناوگان نفتکش ایرانی از طریق مختلف همچون جی پی اس GPS از طریق شرکت ملی نفتکش مورد کنترل قرار می گیرند. این کنترل هم به منظور ایجاد امنیت برای رانندگان و خدمه کشتی است و هم به منظور مراقبت از نفت کشور صورت می گیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها