کنترل نیمی از بازار گوشی‌های هوشمند چین در دست هوآوی

0
6735

بازار گوشی‌های هوشمند، به دلیل همه گیری کروناویروس و قرنطینه‌ی خانگی، در چین در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال پیش بسیار کاهش یافته و به گفته‌ی تحلیلگران بازار فناوری Counterpoint، با 17٪ افت مواجه شده است؛ اما این افت مانع از پیشرفت و گسترش هوآوی در این بازار نشده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، در حالی که سهم مشترک هواوی و آنر در بازار جهانی کاهش یافته؛ اما این دو نیمی از بازار چین یعنی 46 درصد را به خود اختصاص داده‌اند. تقریباً از هر دو گوشی فروخته شده در سه ماهه دوم سال جاری، یکی از آن‌ها هوآوی یا آنر بودند. فروش گوشی‌های هوشمد 5 جی نیز زیادتر شده و 60 درصد از این گوشی‌ها متعلق به این دو کمپانی است.

در رتبه دوم کمپانی ویوو قرار دارد که سهم آن از بازار چین 16 درصد بوده که نسبت به سال گذشته 3 درصد افت داشته است. نکته جالب حضور اپل در رده‌ی چهارم است که با وجود همه گیری و مشکلات تولیدی توانسته موقعیت خود را حفظ کرده و حضور خود در بازار چین را از 6 درصد سال گذشته به 9 درصد برساند.

شیائومی نیز با ثبات در سال جاری به سهم 9 درصدی در سه ماهه اول و دوم سال جاری دست یافته است. اما در مقایسه با سه ماهه دوم سال گذشته، سهم این شرکت به 3 درصد کاهش یافته است.

CINNO گزارش خود را در مورد وضعیت موجود بازار گوشی‌های هوشمند چین برای سه ماهه دوم منتشر کرده که مطابق آن یک افت 24.7 درصدی مشاهده می‌شود.

طبق این گزارش سه رهبر بازار چین هواوی با 40.2٪، ویوو با 16.1 درصد و اوپوو با 15.6 درصد است که این سه شرکت تقریباً 2/3 از بازار تلفن همراه یعنی 71.9 درصد را به خود اختصاص داد اند. اپل با 11.8٪ و شیائومی با 10.3٪ در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سامسونگ هنوز نتوانسته به رشد بالایی دست پیدا کند و سهم بازار آن تنها 1.2 درصد است.

 

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها