کو ورکینگ اسپیس ایرانی راه اندازی شد

0
669
کو ورکینگ اسپیس ایرانی راه اندازی شد

کو ورکینگ اسپیس یا همان فضای مشترک کار برای نخستین بار در حوزه علم و فناوری راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، فضای مشترک کار همان فضایی است که استارت آپ ها به صورت مشترک با یک نهاد به فعالیت می پردازند تا نهاد حامی از چند و چون کار آن ها با خبر شود.

تا کنون در ایران چنین فضایی وجود نداشت و حالا برای نخستین بار ایرانداک یا پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با همکاری یک شرکت خصوصی این اقدام را انجام داده است.

بنابراین گزارش، ایرانداک با تأمین جا برای فضای کار مشترک با مساحت نزدیک به ۱۷۰ متر مربع و همکاری بخش خصوصی میزبان شرکت‌ها، تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران در زمینه علوم و فناوری اطلاعات است.

شبکه‌سازی و جذب سرمایه برای شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران فضای کار مشترک، کوشش برای جذب دانشجویان و دانش‌آموختگان پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در فضای کار مشترک، بازاریابی فضای کار مشترک و مدیریت فضای کار مشترک از راه پلتفرم (Platform) برخط مانند رزرو، پذیرش و استقرار شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران و امور مالی از جمله اهداف راه اندازی این فضای مشترک بیان شده است.

همچنین قرار است در پرتو این کو ورکینگ اسپیس، گسترش ارتباطات جهانی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران در چارچوب قوانین و مقررات کشور مانند معرفی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران به سرمایه‌گذاران خارجی، همکاری با شرکت‌های صادرات و آسان‌سازی صادرات محصولات شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران، کوشش برای دریافت پروژه‌های فناوری اطلاعات از کشورهای دیگر و واگذاری به شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران ایرانی، همکاری با فضاهای کار مشترک جهانی شناخته شده مانند Station F و Astrolabs و نیز پذیرش شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران خارجی، انجام گردشگری کارآفرینی و معرفی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران ایرانی به فضاهای کار مشترک جهانی نیز شکل بگیرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها