گرانی 2 تا 7 میلیون تومانی خودروهای داخلی

0
454

همزمان با اعمال تحریم های نفتی بیشتر علیه ایران، خودروهای داخلی با افزایش قیمت 2 تا 7 میلیون تومانی روبرو شدند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، عدم تمدید معافیت های خریداران نفت ایران از سوی آمریکا موجب گران شدن ارز در بازار ایران و در نتیجه افزایش قیمت محصولات مرتبط با بازار ارز همچون خودرو شد.

در این میان پراید 111 تا نزدیک 50 میلیون تومان رسید.

طبق اعلام قیمت های بازار آزاد، انواع پژو افزایش قیمت چشم گیری داشته است. پژو 207 دنده ای به 116 میلیون تومان رسیده در حالی که هفته گذشته این خودرو 108 میلیون تومان معامله می شد.

پژو 206 تیپ 5 نیز 96 میلیون و 500 هزار تومان روز گذشته قیمت گذاری شده که هفته گذشته 89 میلیون تومان معامله می شد.

پژو 405 اس ال ایکس نیز به 80 میلیون تومان رسیده در حالیکه 2 روز قبل تا 76 میلیون تومان قیمت گذاری می شد.

از دیگر محصولات ایران خودرو که با جهش قیمت روبرو شده می توان به سمند ال ایکس اشاره کرد که 96 میلیون تومان روز گذشته در بازار آزاد به فروش می رسید. این خودرو هفته گذشته 92 میلیون تومان معامله می شد.

در خصوص محصولات دیگر سایپا هم می توان به ساینا اشاره کرد که گرانی بی امانی را در بازار آزاد تجربه می کند.

ساینا دنده ای که سایپا آن را به جای ساندرو و ال نود هم به مشتریانش ارایه کرد در بازار آزاد به 57 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

رانا یکی دیگر از محصولات ایران خودرو است که در یک هفته شاهد رشد قیمت 7 میلیون تومانی بوده است. این خودرو در روزهای گذشته از 75 میلیون تومان در بازار آزاد به 82 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

همه این ها در حالی است که قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد توسط عده خاصی رشد می یابد و همچون روزهای ابتدایی سال 98 در این بازار نمی توان مشتری یافت. این به معنی تورم همراه با رکود در بازار خودروهای داخلی ایران است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها