گروه هکری MoneyTaker در کمین بانک ها و موسسات مالی

0
341
گروه هکری MoneyTaker در کمین بانک ها و موسسات مالی|کالاسودا

گروه هکری MoneyTaker در کمین بانک ها و موسسات مالی|کالاسوداکالاسودا_مدتی است که گروه هکری به نام MoneyTaker در حال حمله به موسسات مالی و بانک های شناخته شده جهان هستند. این گروه هکری تا پیش از این هویتی نامشخص داشتند و مقامات امنیتی قادر به تشخیص ملیت آنان نبودند .

اما اکنون مشخص شده ،که این گروه هکری روس تبار هستند .جالب است که این افراد به کمک یک موسسه وابسته به ایالات متحده یعنی موسسه ؛ Group-IB  شناسایی شده اند .

نخستین حمله مهم این گروه در بهار سال ۲۰۱۶ انجام شد که در جریان آن MoneyTaker به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت First Data و شبکه اختصاصی آن به نام استار حمله کرد. این گروه در سال ۲۰۱۶ در مجموع ده حمله و در سال ۲۰۱۷ تا به حال ده حمله به بانک ها، شرکت های حقوقی و غیره انجام داده است.

بر اساس پژوهش های Group-IB گروه هکری MoneyTaker  تا کنون بیش از ۲۰ حمله موفق و پربازده در کارنامه خود ثبت کرده اند . البته گروه هکری MoneyTaker علاوه بر بانک ها به شرکت های حقوقی و شرکت های تولیدکننده نرم افزارهای مختلف نیز حمله می کند.

همانطور که اشاره شد ؛ حدود ۲۰ شرکت تجاری نیز قربانی این گروه بوده اند و ۱۶  حمله  به سازمان های مختلف آمریکایی از این طریق صورت گرفته است. جالب تر ، این که ۳ بانک روسی و یک بانک انگلیسی توسط MoneyTaker قربانی شده اند.

بر این اساس ، این حمله ها محدود به یک شهر یا کشور مشخص نبوده ودر بسیاری از کشورها مثل آمریکا، انگلستان و روسیه انجام شده است . علت شهرت این گروه هکری بیش از هر چیز به سبب بین المللی بودن فعالیت ها و موفقیت در سرقت از موسات مالی شناخته شده است.