گزارش مالی فصل اول اپل و نگرانی‌های ناشی از کورنا ویروس

0
2131

درآمد اپل در گزارش مالی فصل اول خود نسبت به سال گذشته رشد داشته است؛ اما این شرکت نگران تاثیر کورنا ویروس چین و کاهش درآمد ناشی از آیفون و فناوری‌های پوشیدنی است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، اپل گزارش مالی سه ماه اول خود را اعلام کرد. اعداد و رقم هایی که یک رکورد جدید از این کمپانی محبوب و معروف را به ثبت می رساند. طبق گزارش ها اپل در سه ماهه اول سال،  اپل درآمدی بالغ بر 91.8 میلیارد داشته است که این رقم در سه ماهه سال گذشته به میزان 84.3 میلیارد و در سه ماهه ابتدایی سال 2018 به اندازه ی 88.3 میلیارد دلار بوده و  نشان دهنده رشد است.

با توجه به ثبت رکورد 91.8 میلیارد دلاری اپل در تعطیلات، مدیر اجرایی شرکت تیم کوک و مدیر ارشد مالی  لوکا ماستری در یک کنفرانس با تحلیلگران مالی جزئیات بیشتری را درمورد تجارت شرکت در ابتدای سال 2020 ارائه دادند.

کوک و ماستری تأکید کردند که در حال حاضر 1.5 میلیارد دستگاه فعال اپل وجود دارد که 100 میلیون در سه ماهه گذشته خریداری شده و 98 درصد مشتریان از هر سه مدل آیفون 11 رضایت داشتند.

کوک خاطرنشان کرد: آیفون 11 با قیمت 699 دلار پرفروش ترین مدل اپل در طول سه ماهه بود و هر سه گوشی آیفون 11 گوشی های برتر فروشندگان این شرکت بودند.

در حالی که اپل تقریباً 4 میلیارد دلار از رشد آیفون در سال گذشته به دست آورده؛ فناوری های پوشیدنی و خدمات دیگر آن نیز دارای رشد خوبی بودند و هر کدام حدود 2 میلیارد دلار بیشتر از تعداد قبلی خود گزارش شده اند.

کوک تأیید کرد که اپل واچ سری 3 و ایرپاد پرو در حال حاضر  با محدودیت عرضه مواجه هستند؛ به این معنی که آمار و ارقام در صورت عرضه بیشتر محصولات، بالاتر خواهد رفت و تقاضا برای هر محصول بیشتر از توان شرکت است.

تاثیر  کورناویروس در کسب و کار اپل در چین

با این حال ، این شرکت نگران تأثیر بالقوه كرونا ویروس چین در تولید و فروش آن است. علاوه بر ارائه طیف وسیعی از برآورد درآمد (63 تا 67 میلیارد دلار) برای سه ماهه آینده ، که آن را به خطرات مربوط به ویروس نسبت می دهند، ماستری و کوک اعلام کردند که این شرکت به دلیل مشکلات موجود ، در حال حاضر یک فروشگاه خرده فروشی در چین را بسته است. علاوه بر این، تولید دستگاهی که قرار بود پس از سال نو قمری از سر گرفته شود ، به طور متوسط به هفته دوم فوریه منتقل شده است.

کوک خاطرنشان کرد: بخشی از رشد و درآمد این کمپانی ناشی از خدمات و دستگاه های از پیش خریداری شده است؛ در واقع درآمد های حاصل از خدمات در گوشی های آیفون نیز نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته است. فروشگاه اپ اپل در ماه دسامبر بسیار خوب عمل کرد و رکورد جدید 386 میلیون دلار فروش را فقط برای روز سال نو به ثبت رسانیده است.

در کنار سایر محصولات اپل، تعداد فروش آیپد و مک در سال کمی کاهش یافته است.البته ماستری این  روال را ثابت  توصیف کرد. کوک خاطرنشان کرد: iPad در بازارهای نوظهور رشد کرده است. از نظر وی MacBook Pro 16، جدید ، Mac Pro با طرای ماژولار و Pro Display XDR منتشر شده در این سه ماهه همه از واکنش خوب و زیادی از سوی جامعه خلاق حرفه‌ای برخوردار بوده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها