گزینه ساعت خواب به مسنجر فیسبوک کودکان اضافه شد

0
326

کالاسودا – فیسبوک یک گزینه حالت خواب یا Sleep mode برای پیامرسان مختص کودکانش طراحی کرده که به والدین اجازه میدهد که بر فعالیتهای این کاربران جوان خود و میزان دسترسی به اپلیکیشن پیامرسان دسترسی داشته باشند.

این ویژگی به دنبال راه اندازی نسخه کودک این پیامرسان در اواخر ماه دسامبر گذشته بود و میتواند نگرانی های والدین از پرسه زدن در فیسبوک و  صحبت بیش از حد کودکانشان با دیگران را کاهش دهد.

در این نسخه کودک به طور مجزا اکانت ندارد و با استفاده از اکانت والدین خود میتواند اکانت فیسبوک ساخته و وارد اپلیکیشن شود که در هر پلتفرمی از قبیل گوشی، تبلت یا دیگر ابزارهایی که کودکان دسترسی دارند آن را استفاده کند. این اکانت به صورت پابلیک نیست و مختص کودک است. در این پیامرسان هر گونه درخواست دوستی باید توسط والدین تایید شود و تاریخچه پیامرسان را نیز نمیتوان حذف کرد.

در این مسنجر تبلیغاتی نمایشگاه داده نمیشود و والدین توانایی جلوگیری از تماسهای ناخواسته از جانب غریبه ها را دارند. با این حال یکی از شایع ترین شکایت ها در مورد این برنامه، عدم کنترل آن بر زمان استفاده بود که اکنون فیسبوک آن را حل کرده است.

گزینه ساعت خواب به والدین اجازه می دهد که زمان تعیین شده برای فعالیت کودک در این اپلیکیشن به صورت روزانه بگذارند. برای مثال ساعت ناهار، ساعت انجام تکالیف و ساعت به رختخواب رفتن و … سبب می شود که این برنامه در آن ساعت ها غیرفعال و دسترسی به ان ممکن نباشد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید