گزینه view image گوگل محدود شد

0
394

کالاسودا_شرکت گوگل تصمیم دارد ، از این پس گزینه « view image »را حذف کند . گزینه ای که کمک می کرد کاربران با سرعت بیشتری تصاویر دلخواه خود را پیدا کنند .

اما پیش از پرداختن به  موضوع view image  شاید لازم باشد اشاره کنیم که پیش از این در خبرهای کالاسودا به این موضوع اشاره کردیم که دو شرکت گوگل و گتی ایمیج یک قرارداد همکاری امضا کرده اند که به واسطه آن هر نوع کپی رایت بدون اجازه بنگاه عکس گتی ایمیج که مستقیما به view image مرتبط می شود  غیرقانونی خواهد بود .

به نظر می رسد اقدام جدید گوگل  در خصوص  view image  نیز نخستین گام برای تحقق همین هدف است . تا پیش از این می شد در بخش جستجو، از طریق گزینه مذکور ، لینکی مستقیم به نسخه بزرگ و با کیفیت تصویر انتخابی فراهم کرد .

اما اکنون وضعیت متفاوت شده است .درواقع این شرکت از روز پنجشنبه ،  در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد گزینه view image  را از بخش تصاویر حذف می کند.

بنابراین از این پس ذخیره  مستقیم عکس هایی که تحت پوشش قانون کپی رایت هستند، سخت تر می شودالبته پس از حذف این ابزار کاربر هنوز هم می تواند منبع عکس را با انتخاب گزینه view   مشاهده کند، اما نمایش تصاویر در زمینه اصلی ممکن نخواهد بود.

شاید این موضوع برای کاربران عادی چندان مهم ارزیابی نشود ، اما برای افرادی که عادت داشتند به طور مرتب از عکس های گوگل استفاده کنند یا به خاطر شغل خود به عکس های با کیفیت نیازمندند موضوع را کمی سخت و پیچیده کند .

برای مثال ، گرافیست ها ،طراحان وب سایت ، پایگاه های خبری و مواردی مشابه جزو مشاغلی هستند که احتمال می رود از این تغییرات ضرر دیده و چندان خوشحال نشوند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها