گلکسی تب S3 ؛آشنایی با برترین تبلت اندرویدی بازار ایران

0
626

کالاسودا- بسیاری از کاربران تبلت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید در کشور ما با مشکلاتی رو به رو هستند. بسیاری از تبلت های قدرتمند در حال حاضر در بازار فروش موبایل و تبلت ایران وجود ندارد و کاربران بسیاری مجبور هستند با یک تبلت میان رده امور روز مره خود را بگذارنند و برخی افراد نیز روی به فبلت های موجود در بازار رفته آورده اند .

با این وجود کاربران تبلت های صفحه نمایش بزرگ که نیاز به سیستم عامل اندروید  و صفحه نمایش نزدیک به ده اینچ دارند شاید تنها یک گزینه داشته باشند و آن هم گلکسی تب S3 است تبلتی قدرتمند که پس از حدود یک سال عرضه جهانی همچنان برترین انتخاب در بازار ایران است . حال قصد داریم به بررسی این تبلت باریک و سبک وزن بپردازیم

در ابتدا مشخصات کلی گلکسی تب S3 را با هم بررسی می کنیم:

زمان معرفی  محصول آوریل،۲۰۱۷
ابعاد ۶ × ۱۶۹ × ۲۳۷.۳ میلی متر
وزن ۴۳۴ گرم
سیم کارت یک سیم کارت
سایر ویژگی ها مجهز به حسگر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)
قابلیت مکالمه
مجهز به قلم
نوع نمایشگر Super AMOLED
سایز نمایشگر ۹.۷ اینچ,  (~۷۲.۷% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن نمایشگر ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ پیکسل (~۲۶۴ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ نمایشگر
سایر ویژگی ها قابلیت دریافت تا ۱۰ لمس همزمان
 سیستم‌عامل اندروید ۷ (نوقا)
تراشه Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820 Chipset
پردازنده مرکزی۱۵ ۴ هسته‌ای (دو هسته  ۲.۱۵  گیگاهرتزی Dual-core Kryo و دو هسته ی ۱.۶ گیگاهرتزی Dual-core Kryo)
پردازنده گرافیکی Adreno 530 GPU
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی , ۴ گیگابایت رم
درگاه حافظه میکرو اس‌دی, تا ۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل (دارایه دریچه دیافراگم ۱.۹, فوکوس خودکار )ه و فلش LED
ویدئو فیلمبرداری با رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۲۱۶۰p@30FPS)
دوربین سلفی  دوربین با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@30FPS)
سایر قابلیت ها برچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره, HDR, پاناروما
صدای زنگ MP3, WAV, ویبره, زنگ گوشی
اسپیکر بله مجهز به چهار اسپیکر AKG/HARMAN
جک ۳.۵ میلی‌متری بله
 قابلیت های صدا
باتری
 
باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت
فناوری شبکه GSM / HSPA / LTE
اتصالات شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث
۴.۲, A2DP, LE
NFC ندارد
حسگرها شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, قطب‌نما
 
سایر قابلیت ها
پیام‌رسانی، پیامک, پیام چندرسانه‌ای, ایمیل
مرورگر    HTML5
– پخش‌کننده‌ی MP4/H.264
– پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/eAAC+/FLAC
– ویراستار عکس و فیلم
-قابلیت اتصال به کیبورد
-پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم ANT+
– نمایش‌دهنده‌ی اسناد
– پشتیبانی از پورت تایپ سی
– پشتیبانی از شارژ سریع

بعد از مشاهده دستگاه خواهیم دید سطح روی گلکسی تب S3 کاملا تخت است و به ظاهر بسیار شبیه به نسخه های قبلی است و شاید بیشترین تفاوت در جنس بدنه این تبلت پرچم دار باشد. ساموسنگ به جای پلاستیک از شیشه در پشت تبلت بهره گرفته است؛ استفاده از شیشه برای یک تبلت با وجود زیباتر کردن طراحی کلی دستگاه از مقاومت آن در برخورد با اجسام می‌کاهدو رد انگشت بیتشری روی دستگاه می ماند . با این وجود زمانی که با گلکسی تب S3 مواجه می شویم کاملا مشخص است که گلکسی تب S3 دستگاهی است قدرتمند که برای تمام کارهای سخت و پرانرژی مناسب است .

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی تب S3 مطابق نسخه های قبلی دارای یک نمایشگر فوق العاده است . نمایشگر این تبلت از خانواده‌ی SuperAMOLED است و به‌صورت پیش‌فرض، تصاویر در حالت Adaptive display نشان داده می‌شوند. علاوه‌براین، سامسونگ وضوح آن ۲۰۴۸×۱۵۳۶ پیکسل است . همچنین تراکم پیکسلی ۲۶۴ کاملا برای این دستگاه مناسب است و همچنین سامسونگ در صفحه نمایش تب از نسبت تصویر ۴ به ۳ استفاده کرده است . . با تغییر نسبت تصویر تبلت‌های سری گلکسی تب S از ۱۶:۱۰ به ۴:۳ می‌توان دریافت که عقیده‌ی شرکت کره‌ای سامسونگ بر این بوده که مردم با تبلت‌های‌شان خیلی فیلم نمی‌بینند و بیشتر از آن برای مطالعه و وب‌گردی استفاده می‌کنند!

پردازنده و سیستم عامل

شاید در ابتدا استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ جالب نباشد و همین طور نیز هست اما با این وجود در حال حاضر قدرتمند ترین پردازنده تبلت های اندرویدی مربوط به این دستگاه است و در این تبلیت سامسونگ از . پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ با دو هسته‌‌ی ۱.۶ و ۲.۱۵ گیگاهرتزی کایرو در کنار آدرنو ۵۳۰ استفاده کرده است . بدون شک این پردازنده از پس سنگین ترین امور روز مره و بازی های سنگین بر خواهد آمد . همچنین سامسونگ برای گلکسی تب S3 32 گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم نرم افزاری  در نظر گرفته است. به طور کلی پردازنده این دستگاه توان رقابت با پرچم داران موبایل را ندارد اما در جایگاه خود برترین است .همچنین سامسونگ برای گلکسی تب S3 از اندروید ۷ که قابلیت ارتقا به اندروید ۸ را دارد استفاده کرده است و با توجه با زمان عرضه این تبلت این اتفاق کاملا منطقی است .

دوربین 

گلکسی تب S3 به دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی مجهز است که برخلاف مدل پیشینش از فلش LED هم بهره برده است. دوربین اصلی این تبلت نیز همچون تبلت تب S2 می‌تواند در شرایط نوری مساعد، تصاویر طبیعی و باکیفیتی ثبت کند. این حسگر دارای درجه‌ی دیافراگم F/1.9 است و تصاویر گرفته‌شده با آن، جزئیات نسبتا خوبی دارد؛ اما داستان در مورد عکاسی در شرایط نوری ضعیف با این تبلت کمی متفاوت است و حسگر دوربین اندکی به مشکل برمی‌خورد. به طور پیش‌فرض دوربین اصلی این تبلت قادر است فیلم‌هایی با حداکثر کیفیت ۴K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. کیفیت دوربین دوم این تبلت نسبت به نسل گذشته‌ی خود افزایش یافته و می‌توان در انجام مکالمات ویدئویی روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

باتری

این بخش بدون شک مهم ترین قسمت در ساخت و انتخاب تبلت است اما متاسفانه پیشرفت‌ها در این بخش کندتر از آن است که بتوان تصور دستگاهی با شارژدهی عالی را در زمان فعلی داشت ، کم شدن ضخامت دستگاه‌ها را می توان علت اصلی ظرفیت محدود باتری ها دانست. باتری سامسونگ گلکسی تب S3 کمی از نسخه قبلی بهتر شده است و شرکت سامسونگ و از ۵۸۷۰ به ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسانده است. تب اس ۳ به لطف پشتیبانی از شارژ سریع در کمتر از ۱۶۰ دقیقه کاملا شارژ می‌شود؛ چنین زمانی برای یک دستگاه با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نتیجه‌ی ایده‌آلی به نظر می‌رسد. سامسونگ در تبلیغات خود قول ۱۲ ساعت پخش ویدئو را به کاربران داده است؛ البته تست باتری از مواردی محسوب می‌شود.

در کنار این ویژگی ها وجود اسپیکر های قدرتمند ، حسگر اثر انگشت فوق سریع و برخورداری از قلم مخصوص ساموسنگ در کنار تجربه موفق نسخه های قبلی این تبلت به نظر می رسد که بهترین خرید پس از حدود یک سال از عرضه این تبلت همچنان در بازار ایران همین مدل است و با وجود اینکه برند های دیگر از جمله هواوی در این زمینه بسیار قدرتمند هستند تنها تبلت های ارزان قیمت آن ها وارد بازار می شود . در انتها نیز لازم است بدانیم این تبلت قابل قیاس با پرچم داران موبایل سال جدید نیست اما تمام نیازهای کاربران را قادر است به راحتی اجرا کند

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها