مقایسه پسر بزرگ اپل و سامسونگ: گلکسی نوت 10 پلاس در مقابل آیفون 11 پرو مکس

3
2660
مقایسه پسر بزرگ اپل و سامسونگ: گلکسی نوت 10 پلاس در مقابل آیفون 11 پرو مکس

در این مقاله قصد داریم دو پسر بزرگ اپل و سامسونگ یعنی گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس را با هم مقایسه کنیم. هر دو برند، امسال گوشی‌های خود را با تغییراتی روانه بازار کرده‌اند که باعث می‌شود بر روی کاغذ قابل‌مقایسه‌تر از همیشه باشند. قیمت پایه هر دوگوشی از 1100 دلار آغاز می‌شود؛ اما آنچه این دو را از هم متفاوت می‌کند تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در آن‌ها است. با ما همراه باشید تا با برنده نبرد سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس آشنا شوید.

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس : از نظر طراحی

منظور ما از پسران بزرگ اپل و سامسونگ گوشی‌هایی با اندازه‌های بزرگ است. این دو گوشی دارای صفحه‌نمایش بزرگی نسبت به همتایان خود هستند. وقتی به‌ظاهر و طراحی صفحه‌نمایش هر دو گوشی نگاه می‌کنیم؛ تفاوت‌ها آشکار می‌شود. گلکسی نوت 10 پلاس با صفحه‌نمایش 6.8 اینچی خودنمایی می‌کند و تنها یک سوراخ کوچک بر روی صفحه‌نمایش آن قرار دارد که برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. در مقابل بریدگی صفحه noch که در سال 2017 معرفی شده کماکان در آیفون 11 پرو مکس وجود دارد و بر روی صفحه‌نمایش 6.5 اینچی OLED سنسورهای Face ID و دوربین جلوی قرار داده شده است.

هر دو گوشی در پشت بدنه خود از دوربین سه تایی استفاده کردند؛ اما رویکردهای متفاوتی دارند. آیفون 11 پرو مکس سه دوربین را در یک پکیج مربعی قرار داده درحالی‌که نوت 10 پلاس سه دوربین را به‌صورت عمودی و زیر هم طراحی کرده است. بدنه نوت 10 پلاس از آلومینیوم براق است؛ اما آیفون 11 پرو مکس بدنه استیل و ماتی دارد که اثرانگشت و لکه را کمتر نشان می‌دهد.

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس : از نظر طراحی

تفاوت ظاهری دیگر در این دو گوشی، در ضخامت آن‌ها است. سامسونگ گوشی نوت 10 پلاس را باریک‌تر طراحی کرده که راحت‌تر در دست قرار می‌گیرد؛ اما اپل به‌منظور بزرگ‌تر کردن باتری، ضخامت گوشی را نیز زیادتر کرده است.

ابعاد وزن
158 x 77.7 x 8.1 mm 226 g آیفون 11 پرو مکس
162.3 x 77.2 x 7.9 mm 196 g سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس: صفحه‌نمایش

هر دو گوشی دارای بهترین صفحه‌نمایش‌های موجود در بازار هستند. Note 10 پلاس دارای نمایشگر Dynamic AMOLED با وضوح تصویر 3040 در 1440 پیکسل است. آیفون 11 پرو مکس نیز دارای صفحه‌نمایش Super Retina XDR (صفحه‌نمایش OLED) با وضوح تصویر 2688 در 1242 پیکسل می‌باشد.

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس: صفحه‌نمایش

سخت‌افزار و عملکرد

هر دو گوشی بهترین آخرین تکنولوژی‌های سامسونگ و اپل را در خود جای‌داده‌اند. Galaxy Note 10+ با پردازنده Snapdragon 855 کوالکام عرضه می‌شود درحالی‌که آیفون 11 پرو مکس از جدیدترین تراشه A13 Bionic اپل بهره می‌برد.

رم نوت 10 پلاس سه برابر بیشتر از آیفون 11 پرو مکس است. نوت 10 پلاس رمی برابر با 12 گیگابایت دارد؛ درحالی‌که رم آیفون 11 پرو مکس 3 گیگابایت است. البته بسیاری معتقدند RAM اهمیت چندانی در آیفون‌ها ندارد؛ بااین‌حال این تفاوت روی کاغذ بسیار شرم‌آور است. گلکسی نوت 10+ از 256 گیگابایت حافظه استاندارد استفاده می‌کند؛ درحالی‌که مدل پایه آیفون 11 پرو مکس 64 گیگابایت است؛ البته نسخه آیفون 256 گیگابایتی وجود دارد اما 150 دلار گران‌تر است. علاوه بر این نوت 10+ از کارت MicroSD برای ارتقا حافظه برخوردار است.

سخت‌افزار و عملکرد

رابط کاربری و بهره‌وری

Galaxy Note 10+ در حال حاضر از رابط کاربری One UI سامسونگ و بر روی اندروید 9 اجرا می‌شود. یک قابلیت مهم و کاربردی در این گوشی قلم S Pen که شما می‌توانید از آن علاوه بر یادداشت‌برداری و نقاشی به‌عنوان ریموت نیز استفاده کنید. آیفون 11 پرو مکس نسخه جدید iOS 13 را اجرا می‌کند که مانند همیشه عملکرد سریعی داشته و از قابلیت‌های مانند حالت تاریک نیز برخوردار است.

فروشگاه Google Play Store و App Store Apple میلیون‌ها برنامه را ارائه می‌دهند؛ بااین‌حال تنوع برنامه‌ها در گوگل پلی استور بیشتر است. بااین‌حال تعداد کمی از توسعه‌دهندگان از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای S Pen استفاده کرده‌اند. درنتیجه هر دو گوشی از نظر تنوع برنامه‌ها، شرایط کم‌وبیش یکسانی دارند.

رابط کاربری و بهره‌وری

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس : دوربین

سرانجام، وقت آن است که نگاهی به دوربین‌ها بیندازیم. هر دو گوشی دارای سنسورهای مشابهی هستند. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین‌های تله فوتو 12 مگاپیکسلی و دوربین‌های فوق عریض 12 مگاپیکسل در آیفون و در کنار دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین‌های تله فوتو 12 مگاپیکسلی و دوربین‌های فوق عریض 16 مگاپیکسلی در نوت 10 پلاس خودنمایی می‌کند. سامسونگ همچنین از سنسور اختصاصی Time-of-Flight برای بهبود عمق میدانی هنگام گرفتن عکس‌های پرتره بهره می‌برد. در دوربین سلفی، آیفون با یک دوربین 12 مگاپیکسلی ارائه شده است؛ درحالی‌که نوت 10+ دارای دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. بنابراین، در کل، از نظر سخت‌افزار دوربین، این دو دستگاه تقریباً برابر هستند.

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس : دوربین

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس در مقابل آیفون 11 پرو مکس : عمر باتری

هر دو گوشی Note 10+ و 11 Pro Max از نظر ظرفیت باتری متفاوت هستند. نوت 10 پلاس با وجود 300 میلی‌آمپر کاهش، نسبت به نوت 9 عمر باتری کمتری دارد، شاید  نمایشگر بزرگ‌تر  آن دلیل ضعف باتری باشد. اما آیفون 11 پرو یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند  از نظر باتری است.

طبق بررسی ما آیفون 11 Pro Max بهترین عمر باتری را در بین تمام دستگاه‌هایی که تاکنون آزمایش کرده‌ایم، داشته است. عمر باتری آن تقریباً یک ساعت بیشتر از نوت 10+ است و این ممکن است به دلیل ضخامت بیشتر آیفون و باتری بزرگ‌تر آن باشد. در این آزمایش عمر باتری این گوشی 3  و نیم ساعت  بیشتر از آیفون XS Max دوام داشت.

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس در مقابل آیفون 11 پرو مکس : عمر باتری

 کلام آخر

گفتن اینکه کدام‌یک از این دو گوشی بهتر عمل می‌کنند؛ تقریباً غیرممکن است و دلیل اصلی آن S Pen می‌باشد. شما نمی‌توانید قلم S را با چیز دیگری جایگزین کنید؛ بنابراین اگر این قلم برای شما کارایی دارد نوت 10 پلاس انتخاب بهتری است. اما اگر به دنبال گوشی با عمر باتری زیادتری هستید آیفون 11 پرو مکس انتخاب بسیار عاقلانه‌تری است. گذشته از تفاوت بسیار زیاد در فضای ذخیره‌سازی پایه، هیچ‌یک از گوشی‌ها به‌طور قابل‌توجهی بهتر از دیگری نیستند. این دو گوشی از پردازنده‌های متفاوتی استفاده می‌کنند اما هر دو آن‌ها سرعت‌های تقریباً یکسانی دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
mehran
mehran
4 سال پیش

سری note سامسونگ بهترین سری موبایل های سامسونگه

mahdi
mahdi
4 سال پیش

همیشه حرف اول رو اپل میزنه

ارین سلیمی
ارین سلیمی
3 سال پیش

سامسونگ بهتره اپل چیه بیخودیه