گواهی مالیات نقل و انتقال املاک الکترونیک شد

0
147
گواهی مالیات نقل و انتقال املاک الکترونیک شد

در راستای اجرای دولت الکترونیک، وزارت اقتصاد و دارایی موفق شد تا گواهی مالیات نقل و انتقال املاک را به صورت الکترونیکی صادر کند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، وزارت اقتصاد و دارایی هم مانند وزارت خانه های دیگر وظیفه اجرای پروژه دولت الکترونیکی را بر عهده دارد که در این زمینه دست به الکترونیکی کردن گواهی مالیات نقل و انتقال املاک زده است.

صدور الکترونیکی گواهی مالیات نقل و انتقال املاک در 260 دفترخانه

وزارت امور اقتصادی و دارایی از اجرای موفقیت آمیز الکترونیکی کردن بصورت پایلوت در ۲۶۰ دفترخانه شهر تهران خبر داد. همچنین این وزارت خانه اعلام کرده که در گام بعدی استفاده از ابزار الکترونیکی در مالیات نقل و انتقالات املاک در نیمه دوم مردادماه جاری با همکاری سه دستگاه سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران بصورت رسمی در سراسر کشور اجرایی می شود.

عملکرد گواهی مالیات نقل و انتقال املاک الکترونیکی

پیش از الکترونیکی شدن صدور گواهی مالیات نقل و انتقال املاک، فروشنده ملک، باید یک بار از دفترخانه اسناد رسمی برای سازمان امور مالیاتی استعلام می گرفت و پس از چند روز، هزینه مالیات نقل و انتقال املاک را توسط دستگاه کارتخوان پرداخت و در مرحله سوم برگه مفاسا را دریافت می‌کرد که این پروسه از پنج روز در شهرستان‌ها یک ماه در تهران، متفاوت است.

در حال حاضر ۲۶۰ دفترخانه در تهران از این روش استفاده می‌کنند و مردم می توانند برای دریافت این خدمات به دفترخانه مراجعه و در همان مکان مشخص می شود که ملک در کدام نقطه تهران قرار دارد و این نقطه چه مقدار ارزش مالیاتی دارد و پس از افزودن یک سری اطلاعات و بر اساس یک فرمول ریاضی، سیستم به صورت خودکار میزان مالیات را محاسبه می کند.

گفتنی است، پروژه دولت الکترونیک از سوی دولت در حال اجراست که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است تعدادی از دستگاه های اجرایی در این زمینه با این وزارت خانه همکاری لازم را نداشته اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها