گوشمالی اپل در آلمان با قانون جدید پرداخت الکترونیک

0
150
دسترسی سایر سیستم‌های پرداخت به NFC در iOS

تا پیش‌ازاین استفاده از سیستم پرداخت NFC در iOS محدود به Apple Pay بود؛ اما طبق قانون جدید در آلمان اپل مجبور شد تا شرایطی فراهم کند تا رقیبان اپل پی به NFC آیفون دسترسی داشته باشند.

به گزارش کالاسودا و به نقل دِ ورج، بعد از پس‌ازآنکه پارلمان كشور آلمان در روز پنجشنبه به نفع این اقدامات رأی داد؛ اپل مجبور شد که شرایط استفاده سرویس‌های پرداخت دیگر در iOS را فراهم کرده و فضایی برای رقابت این سرویس‌ها با سرویس Apple Pay ایجاد کند. این قانون در حمایت لایحه مبارزه با پول‌شویی است.

طبق قانون جدید اپل باید به سایر کمپانی‌های دارای کیف الکترونیکی اجازه دهد تا از خدمات NFC روی آیفون استفاده کنند. اپل این خدمات را برای خود به صورت اختصاصی نگه داشته بود.

اگر این اقدامات در آلمان قانونی شود؛ اپل مجبور می‌شود به سایر شرکت‌ها اجازه دهد تا به تراشه‌های NFC دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشند. زیت آنلاین خاطرنشان كرد كه این تغییر می‌تواند منجر به آن شود كه بانک‌های انفرادی به‌جای سرویس اپل، از طریق برنامه‌های خودشان اقدام به استفاده از خدمات NFC کنند.

این اقدام قانونی شرایطی را مهیا می‌کند تا iOS به وضعیت گوگل در اندروید نزدیک‌تر شود. به‌طور مثال در سیستم‌عامل اندروید، گوگل مجبور شده از خدمات پرداخت رقابتی Google Pay مانند Samsung Pay نیز در دستگاه‌های خود پشتیبانی کند.

طبق گزارش رویترز، در این قانون به‌طور خاص نام اپل ذکر نشده است؛ اما در مورد تمام اپراتورهای زیرساخت پول الکترونیکی صدق می‌کند. همان‌طور که می‌دانید تا پیش‌ازاین رقبای Apple Pay در iOS از روش‌های دست‌وپا گیرتر مانند کدهای QR برای ارائه قابلیت پرداخت استفاده می‌کردند؛ اما با این شرایط به‌راحتی می‌توانند از قابلیت‌هایِ تراشه NFC استفاده کنند.

اپل از تصویب این قانون خوشحال نیست و اظهار نگرانی کرده است.

البته به نظر می‌رسد اپل از این پیشرفت در دستگاه‌های iOS خوشحال نیست. این شرکت به رویترز گفت: “ما از اینکه چگونه این قانون به‌طور ناگهانی وضع شد؛ متعجب شده‌ایم. ما می‌ترسیم که این قانون در زمینه امنیت و محافظت از داده‌ها اختلال ایجاد کند”. Zeit Online همچنین گزارش می‌دهد كه یك سیاستمدار آلمانی ادعا كرده كه سفارت آمریكا برای جلوگیری از تصویب این قانون مداخله کرده است و همچنین طبق گزارش رویترز دفتر صدراعظم آنگلا مرکل نیز برای اصلاح این قانون پافشاری می‌کند.

بلومبرگ و رویترز هر دو اخیراً گزارش داده‌اند که مارگارته وستاگر، رئیس کمیته ضد انحصار اتحادیه اروپا، در حال بررسی تحقیقات در مورد این سرویس و قانون است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها