گوشی‌های 5جی ارزان‌قیمت چگونه محقق می‌شوند؟

0
126

فناوری 5جی به‌عنوان یک فناوری جدید برای هر گوشی همراه ضروری است؛ اما به‌کارگیری آن هزینه زیادی دارد و این قابلیت به‌عنوان یک ویژگی پیشرفته تنها در گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، گوشی‌های هوشمندی که امروزه از فناوری 5جی استفاده می‌کنند؛ قیمت بسیار بالایی دارند. اما به‌مرور گوشی‌های ارزان‌تر با این فناوری وارد بازار می‌شوند.

فناوری 5جی

فناوری 5 جی می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را از 10 به صد برابر {از لحاظ تئوریک در لابراتوار} برساند؛ این فناوری یک جهش روبه‌جلو است که باعث می‌شود ارتباطات ما سریع‌تر شود؛ از وضوح ویدئوئی بسیار بالاتری استفاده کنیم؛ بازی‌های 3 دی به‌سرعت اجرا شده و به طور کلی تجربه ما در استفاده از گوشی همراه ارتقا یابد.

پردازنده‌های ارزان‌تر

یکی از دلایلی که گوشی‌های دارای فناوری 5جی گران هستند؛ وجود پردازنده‌های سریع، سازگار و گران‌قیمت است. بدون وجود یک پردازنده سریع شما نمی‌توانید از فناوری 5 جی استفاده کنید. گوشی‌های 5جی ارزان‌قیمت در راه هستند؛ اما این کار نیازمند به‌کارگیری فاکتورهای زیادی است تا این گوشی‌های با کیفت خوب، ارتباطات 5 جی ارائه داده و هم قیمت پایینی داشته باشند.

تغییر در راه است.

استفاده از مودم‌ها و تراشه‌های 5 جی به‌صورت جداگانه هزینه زیادی به بار می‌آورد. بنابراین کوالکام در حال تحقیق و بررسی بر روی آن است تا آن دو را با هم ادغام کند. در کنار آن بزرگ‌ترین شرکت سازنده پردازنده در گوشی‌های همراه در نظر دارد؛ 5 جی را در باندهای حامل چندگانه در دسترس قرار دهد. همه این تغییرات می‌توانند بستر لازم برای پیاده سازی فناوری 5جی در گوشی‌های همراه ارزان را آسان‌تر کرده و گوشی‌های ارزان‌تر با فناوری 5 جی را وارد بازار نمایند.

رقابت در این زمینه می‌تواند به کاهش قیمت‌ها کمک کند. کوالکام در حال ساخت یک پردازنده 5 جی میان رده برای گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر است. هوآوی و سامسونگ نیز با تولید پردازنده‌های خود می‌توانند در این زمینه کمک کرده و گوشی‌های ارزان‌تر با فناوری 5 جی بسازند. کاری که شرکت هوآوی در آن تبحر دارد و گوشی‌های با قیمت مناسب به بازار چین وارد می‌کند.

البته دقیقاً مشخص نیست که در چه زمانی این گوشی‌های ارزان‌قیمت با فناوری 5 جی وارد بازار می‌شوند. اما طبق گفته محققان ممکن است این گوشی‌ها تا سال آینده و یا سال 2021 در اختیار کاربران قرار گیرند.

کلام آخر

فناوری 5 جی سرعت فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی ارزان‌قیمت با فناوری 5 جی را دارید؛ به طور حتم این گوشی برخی قابلیت‌های کمتری دارد.

به طور مثال تولیدکنندگان برای کاهش قیمت این گوشی‌ها ممکن است از دوربین با قدرت کمتر استفاده کنند؛ در آن پردازنده گرافیک ضعیف‌تری قرار داده و یا طول عمر باتری را کاهش دهند؛ تا در کل هزینه گوشی پایین بیاید. اما به‌مرور شرایط بهتر می‌شود؛ همانند اتفاقی که در هنگام رونمایی از فناوری 4 جی و بعدازآن رخ داد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها