با گوشی آیفون قدیمی خود چه کنیم؟

0
369
با گوشی آیفون قدیمی خود چه کنیم؟

آیا یک گوشی آیفون قدیمی دارید که نمی دانید با آن چه کار کنید؟ می توانید آن را بفروشید، بازیافتش کنید یا آن را به چیزی جالب تبدیل کنید.

فروش، اهدا کردن، یا بازیافت مجدد

حتی اگر معمولاً لوازم الکترونیکی قدیمی خود را نمی فروشید، شاید فکر کنید که آیفون قدیمی خود را می توانید بفروشید یا خیر. آنها ارزش قابل توجهی نسبت به بیشتر از همتایان اندرویدی خود دارند. به لطف جذابیت اکوسیستم اپل ، ساخت و ساز جامد و تعهد مداوم اپل به دستگاه های قدیمی از طریق به روزرسانی های iOS ، یک آیفون قدیمی برای بسیاری از مصرف کنندگان یک انتخاب عالی است که موجب شود که به راحتی آن را به فروش برسانید.

اهدا کردن

همچنین می توانید آیفون خود را به یک دوست یا اقوامی که فکر می کنید به آن نیاز دارند بدهید. برای این کار فقط مطمئن شوید که از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و سپس همه موارد را در از طریق تنظیمات < General و سپس Reset اعمال کنید. آیفون قدیمی همچنین یک گوشی هوشمند اول یا دوم عالی برای کودکان و نوجوانان است. اگر این مسیر را طی کردید ، فراموش نکنید که برنامه کنترل زمانی والدین را روی آن تنظیم کنید.

بازیافت

اگر آیفون قدیمی شما خوب کار نمی کند ، بهتر است گزینه بازیافت را برای آن در نظر بگیرید. همچنین می توانید آن را درسایت های خرید و فروش مانند دیوار بفروشید. امکان دارد کسی که می خواهد آن را به دلیل قطعات یدکی ثبت و ضبط کند ، ممکن است آن را بخرد. اما این قطعات اگر کارآمد نباشد ، ممکن است پول زیادی برای آن بدست نیاورید. اپل آیفون های قدیمی را از رده خارج می کند و حتی ممکن است شما اعتبار آن را از طریق apple trade دریافت کنید. می توانید آن را در فروشگاه خرده فروشی محلی اپل نیز اهدا کنید تا اقدام به بازیافت آن کند.

فروش، اهدا کردن، یا بازیافت مجدد

تبدیل به کنسول بازی دستی

حتی آیفون های قدیمی می توانند چند بازی را انجام دهند. اگر نگران از بین رفتن باتری در دستگاه اصلی خود هستید ، استفاده از شارژهای قابل حمل ایده خوبی است. اگر والدین هستید می توانید این آیفون قدیمی را به کودک و نوجوان خود بدهید تا هر زمان که بخواهید با او تماس بگیرید.

آیفون ها حتی اگر چند سال از ساخت آن گذشته باشد، ایده خوبی است که یک وسیله اختصاصی برای انجام بازی شود. آیفون می تواند بیش از 100 بازی جدید و اختصاصی را در اختیار شما قرار می دهد. مدتی پس از اینکه  iOS   13 منتشر خواهد شد ، که پشتیبانی از کنترلرهای Xbox One و PlayStation 4 اضافه می کند.

همچنین می توانید کنترلرهای سازگار با iOS موجود را نیز خریداری کنید. که آیفون شما را به یک کنترلر تبدیل می کنند.  تعداد بازی های دارای پشتیبانی از کنترل در حال حاضر چشمگیر است ، اما انتظار داشته باشید که این تعداد پس از انتشار iOS 13 و Apple Arcade رشد کنند. در اینجا چند بازی وجود دارد که می توانید همین حالا با یک کنترل کننده بازی کنید:

تبدیل به کنسول بازی دستی

  • Fortnite
  • minecraft
  • Grand Theft Auto III / Vice City / San Andreas
  • Stardew Valley
  • Life is Strange

همچنین می توانید با پشتیبانی کامل از کنترلر ، برنامه Steam Link را برای iOS بارگیری کنید و لایبرری Steam را در آیفون خود پخش کنید. بازی های iOS بیشتری را با پشتیبانی کنترلر در Controller.wtf مشاهده کنید.

استفاده از ایفون به عنوان ردیاب GPS در کوهنوردی و رانندگی

بدترین چیز در مورد استفاده از آیفون به عنوان GPS  این واقعیت این است که این دستگاه همچنان گوشی هوشمند نیز هست. نه تنها باتری آن نسبت به دستگاه های GPS دو برابر سریعتر تخلیه می شود ، همچنین اگر در حال مرور یک مکان ناآشنا هستید و یک تماس دریافت می کنید ، آیفون شما وظایف GPS را متوقف می کند.

بنابراین ، چرا از آیفون یدکی خود به عنوان GPS اختصاصی استفاده نمی کنید؟ می توانید به صورت آفلاین با بسیاری از برنامه ها از جمله Apple Maps ، Google Maps و MAPS.me به صورت آفلاین در رانندگی و کوهنوردی از آن استفاده کنید. برای استفاده آفلاین می توانید اطلاعات مسیر را از Apple Maps بارگیری کنید. برای انجام این کار ، به اینترنت وصل شوید ، مسیری را که می خواهید طی کنید پیدا کنید ، و سپس بر روی “Go” ضربه بزنید یا کلیک کنید.

استفاده از ایفون به عنوان ردیاب GPS در کوهنوردی و رانندگی

می توانید مناطق کامل را از Google Maps بارگیری کنید و از آنها به صورت آفلاین استفاده کنید ، ممکن است این برنامه از این نظر از Apple Maps مفیدتر باشد. برای این کار برنامه Google Maps را راه اندازی کنید و سپس از منوی اصلی Offline Maps را انتخاب کنید. پس از بارگیری نقشه محلی ، می توانید امکانات رفاهی را جستجو کرده یا مسیرهای آفلاین را برنامه ریزی کنید.

اگر هیچکدام از این ایده ها برای شما جذاب نیستند ، به نظر شما چه روش های دیگری وجود دارد که می توانید آیفون قدیمی خود را بازیافت کنید؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها