دو سیم کارته بودن گوشی برای آمریکایی ها آپشن نیست!

0
1968

کالاسودا مصرف کنندگان در ایالات متحده آمریکا هنوز هم به قابلیت دو سیم کارته بودن گوشی ها اهمیتی نمی دهند.

مطالعات جدیدی که توسط موسسه DeviceAtlas به انجام رسیده است نشان می دهد که مصرف کنندگان در آمریکا هنوز هم قابلیت دو سیمکارته بودن گوشی را به عنوان عامل اصلی در تصمیم گیری برای خرید گوشی های هوشمند خود در نظر نمی گیرند.

بریتانیا، کانادا و ژاپن نیز در کنار آمریکا در لیست کشورهایی هستند که کمترین میزان استفاده از گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های دو سیم کارته را دارند.

همان گزارش نشان می دهد که گوشی هایی که علاوه بر دو سیم کارته بودن، دارای ویژگی های متناسبی نیز هستند، در هند و تعدادی دیگر از بازارهای در حال توسعه بیشتر به فروش می رسد. با این حال این گوشی ها برای چهارمین سال متوالی در سال 2017 بیش از 5 درصد رشد داشته اند.

موضوع قابلیت های دو سیم کارته در آمریکا پس از اعلام پشتیبانی دو سیم کارت نسل جدید آیفون و eSIM به موضوع مهمی تبدیل شده است. برای استفاده از eSIM کاربران باید طرح خود را از طریق یک کد QR که توسط اپراتور فرستاده می شود، فعال سازی کنند. همچنین امکان تعیین چند eSIM در یک دستگاه وجود دارد، اما در هر زمان تنها از یکی از آنها می توان استفاده کرد.

ممکن است عرضه چنین گوشی هایی موجب تشویق مردم این کشور به استفاده از گوشی های دو سیم کارته شود. تولیدکنندگان دستگاه های اندرویدی همیشه گوشی های دو سیم کارته را برای آمریکا تولید می کرده اند و در برخی مدل های مانند Galaxt S9 انواع قفل گذاری را نیز برای مردم این کشور ارائه کرده اند.

 این در حالی است که گزارش ها نشان می دهد ویژگی های گوشی های هوشمند تقریبا ثابت باقی مانده است و حفظ این ویژگی ها در بلند مدت با توجه به سرمایه گذاری های عظیم گوگل در Android Go می تواند راه حل های جدیدی برای افزایش عملکرد در مقایسه با گوشی های جدید امروزی ارائه دهد.

مصرف کنندگان در آمریکای شمالی و بیشتر بخش های اروپا امیدوار هستند که در آینده ای نزدیک آپشن های دیگری به جز دو سیم کارته بودن از جانب تولیدکنندگان بزرگی چون سامسونگ، اپل و هوآوی برای آنان ارائه شود تا بتواند آنان را به خرید این گوشی ها تشویق کند.

ویژگی سیم کارت های الکترونیک یا eSIM می تواند روی این نگرش تاثیر بگذارد و به تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند اجازه دهد  با کمک شرکت های مخابراتی از پوشش چندین شماره تلفن روی یک گوشی با هزینه ای منطقی تر استفاده کنند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید