گوشی های گرفتار در گمرگ در راه آزادی

0
132
گوشی های گرفتار در گمرگ در راه آزادی

گوشی های تلفن همراه که در گمرک ایران گرفتار شده اند امکان دارد با دستور سران قوا آزاد شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، گوشی های تلفن همراهی که به صورت مسافری وارد ایران می شوند اگر قوانین واردات را رعایت نکنند قاچاق محسوب می شوند. از سویی دیگر هم تعدادی از شرکت های وارد کننده موبایل به ایران، تعدادی گوشی تلفن همراه را بدون مجوز وارد کرده اند که در گمرک جلوی ورود آن ها به کشور گرفته شده است.

مجموع این قاچاق های مسافری و واردات بدون مجوز در اختیار گمرک ایران قرار دارد و گمرک در انتظار مجوزی است که آن ها را آزاد کند.

حالا گویی شورای عالی اقتصادی سه قوه که با حضور سران قوا و معاونین آن ها تشکیل جلسه می دهند قرار است برای آزاد شدن این گوشی ها تصمیم گیری کنند.

در توضیح این مطلب، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ۶۰۰ هزار گوشی همراه که در گمرک مانده‌اند، گفت: این موضوع به جلسه سران سه قوه ارجاع شد، چرا که اختلافی میان دستگاه قضا و دولت درباره آزادسازی این گوشی ها ایجاد شده بود.

وی درباره کم فروشی‌ها و گرانفروشی برخی شرکت های اینترنتی خاطرنشان کرد: شکایت های متعددی از مردم درباره کم فروشی در اینترنت به ما رسیده است، اگر چه گزارش های رسمی و اپراتورها این ادعا را رد کردند، اما گروهی ویژه مامور شد تا به صورت مخفیانه سرویس‌های اینترنتی را در نقاط مختلف کشور خریداری کرده و حجم اینترنت ارائه شده، را اندازه‌گیری کند. براساس گزارش تنظیم مقررات در شرکت های اینترنتی کم فروشی ۵ تا ۸ درصدی رخ می دهد، اسامی شرکت‌های متخلف معرفی شده و پول های اضافی دریافت شده به مردم باز می‌گردد.

در گذشته گوشی‌ها تولید داخل ۰.۵ درصد بازار را در دست داشت اما در حال حاضر سهم گوشی‌های تولید داخل به ۸ درصد رسیده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها