معرفی گوشی ها و تبلت هایی که در IFA 2019 رونمایی شدند

0
378
معرفی گوشی ها و تبلت هایی که در IFA 2019 رونمایی شدند

اوایل ماه سپتامبر را می توان روزهای مورد علاقه برای سازندگان گوشی های هوشمند و همچنین طرفداران آن ها دانست. بسیاری از گوشی های جذاب که در نیمه دو سال وارد بازار فروش می شوند در این نمایشگاه رونمایی می شوند. در این بخش قصد داریم به بررسی بهترین گوشی های و تبلت هایی که در IFA 2019 رونمایی شدند بپردازیم.

محصولات سونی در IFA 2019

رونمایی از سونی اکسپریا 5 را می توان خبری مبنی بر بازگشت گوشی های کامپکت سونی به بازار دانست. ای گوشی هوشمند تقریبا تمام ویژگی های اکسپریا 1 را دارد، همان لنز دوربین سه گانه و پردازنده اسنپدراگون 855 در کنار بلندگوهای استریو و مفاوم بودن دستگاه در برابر آب را می توان برخی از ویژگی های مشابه این دستگاه دانست.

در میان این همه تشابه میان گوشی های اکسپریا 5 و 1 می توان به تفاوت هایی نیز دست پیدا کرد و در این می توان به صفحه نمایش 6.1 اینچی با پنل آمولد اشاره کرد که در نسخه قبلی شاهد صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K بودیم. در کنار این موضوع حجم شارژ باتری نیز کاهش پیدا کرده و از 3330 میلی آمپر به 3140 میلی آمپری رسیده است. با این وجود فناوری شارژ سریغ 18 واتی همان رویه قبلی را دارد. همانطور که از نام کامپکت مشخص است این گوشی هوشمند را می توان با یک دست کنترل کرد و از گلکسی S10e و آیفون XS باریک تر است. در نظر داشته باشید که از نظر سخت افزاری لنز های دوربین با نسخه قبلی مشابه هستند اما سونی در بخش نرم افزاری بهبود هایی را حاصل کرده است و بدون شک باید منتظر ارزیابی جدیدی از دوربین این گوشی هوشمند باشیم.

پیش فروش سونی اکسپریا 5 هفته آینده آغاز می شود و تحویل آن در اکتبر خواهد بود. با این وجود سونی برای پیش فروش گوشی خود هدفون WF-1000XM3 را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد.

محصولات سونی در IFA 2019

رونمایی گوشی های نوکیا در IFA 2019

کمپانی HMD 5 گوشی جدید را به صورت رسمی رونمایی کرد. در این میان نوکیا 7.2 قدرتمند ترین گوشی هوشمند این برند در کنفرانس بود که با سنسور 48 مگاپیکسلی به صورت رسمی رونمایی می شود. این گوشی هوشمند دارای لنز 8 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده 118 درجه و همچنین سنسور عمق تصویر که جلوه های بوکه را در اختیار کاربران قرار می دهد همراه است.

نوکیا 6.2 نیز شباهت های زیادی به این محصول دارد و هر دو گوشی با سیستم عامل Android One وارد بازار می شوند. این گوشی هوشمند 6.3 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس شرایط بسیار خوبی را به عنوان یک میان رده دارد و باتری 3500 میلی آمپری نیز برای این محصول جالب است. در بخش دوربین این محصول با لنز اصلی 16 مگاپیکسلی وارد بازار فروش می شود و در بخش دوربین سلفی نیز شاهد لنز 8 مگاپیکسلی هستیم.

در کنار بخش دوربین گوشی های نوکیا 7.2 و نوکیا 6.2 در بخش انتخاب پردازنده ها نیز تفاوت هایی دارند و شاهد استفاده از پردازنده های اسنپدراگون 660 و 636 در این محصولات هستیم.که اسنپدراگون 660 سرعت بالاتری دارد.

نوکیا گوشی موبایل دیگری را رونمایی کرد که استاندارد های مقاومتی بالایی دارد (IP68 و MIL-STD-810G) این موبایل از باتری قدرتمندی بهره می برد و شاهد باتری 2100 میلی آمپری هستیک که می تواند بیش از 40 روز آماده به کار باشد. از این گوشی به نوعی به عنوان نسل بعدی 3310 نوکیا یاد می شود اما این گوشی جدید از اینترنت نسل 4 ام در کنار VoLTE و گیرنده GPS داخلی و ناوبری Google Maps بهره می برد.

رونمایی گوشی های نوکیا در IFA 2019

نوکیا 2720 گوشی تاشوی نوکیا به شمار می رود. این محصول دارای صفحه نمایش 1.3 اینچی بیرونی و همچنین 2.8 اینچی داخلی با صفحه کلید بزرگ است این گوشی قابلیت استفاده از واتس آپ و فیسبوک را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید با استفاده از VoLTE و VoWiFi تماس برقرار کنید و امکان استفاده از Google Assistant نیز در سیستم عامل Kai در اختیار شما قرار می گیرد.

در نهایت نوکیا 110 نسخه 2019 را به عنوان یک گوشی ارزان وارد بازار کرد که تنها 20 دلار دارد. این گوشی شبیه به نوکیا 105 است اما از کارت حافظه پشتیبانی می کند و لنز دوربین نیز دارد.

رونمایی محصولات ایسوس در IFA 2019

کمپانی محبوب ایسوس گوشی هوشمند گیمینگ جدید خود را با نام Asus ROG Phone II به صورت رسمی رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از پردازنده جدید اسنپدراگون 855 پلاس بهره می برد و صفحه نمایشی با نرخ به رور رسانی 120 هرتز دارد. این گوشی موبایل 20 سپتامبر فروش خود را با قیمتی در حدود 900 یور آغاز می کند و نسخه Ultimate Edition نیز با حافظه یک ترابایت و بهبود سرعت اتصال LTE با قیمتی در حدود 1200 یورو به فروش خواهد رسید.

رونمایی محصولات ایسوس در IFA 2019

سامسونگ در IFA 2019

گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy A90 5G در IFA ظاهر شد وبه عنوان اولین پرچمدار سری A از پردازنده اسنپدراگون 855 رونمایی شد و اولین گوشی خارج از سری اس و سری نوت است که از ویژگی های DeX بهره می برد با این وجود این گوشی موبایل ویژگی دیگری نیز دارد و آن هم پشتیبانی از اینترنت نسل 5 ام است. این محصول را باید سومین موبایل سامسونگ دانست که مجهز به اینترنت 5G است.

در این مراسم سامسونگ رسما راه اندازی مجدد Galaxy Fold را تایید کرد، با این وجود سامسونگ همچنان پیش سفارش های ایالات متحده را لغو کرده است. در نظر داشته باشید که خریداران به دلیل مشکل پیش آمده 250 دلار از فروشگاه های سامسونگ اعتبار دریافت کرده اند و می توانند پیش سفارشات جدید را ثبت کنند.

کمپانی کره ای سامسونگ همچنین از یک تبلت مقام در برابر آب و ضربه رونمایی کرد. این محصول که Galaxy Tab Pro Active نام دارد از DeX و همچنین قلم اس پن بهره می برد. این تبلت هیجان انگیز از استاندارد های IP68 و MIL-STD-810G و داشتن یک باتری قابل تعویض کاربر بهره می برد. این تبلت وزنی در حدود 653 گرم دارد و همچنین با بهره مندی از پردازنده اسنپدراگون 710 و رم 4 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 64 گیگابایت به عنوان یک تبلت جذاب از نظر سخت افزاری نیز مطرح می شود.این محصول با قیمتی در حدود 600 یورو به فروش خواهد رسید و سامسونگ رنگ مشکی را برای تبلت مقاوم خود در نظر گرفته است.

سامسونگ در IFA 2019

رونمایی Motorola One Zoom در IFA 2019

موتورلا بهترین گوشی هوشمند مبتنی بر Android One را با نام Motorola One Zoom رونمایی کرد. این گوشی هوشمند برخی از ویژگی های Moto Z4 را دارد. این گوشی هوشمند دارای دوربین 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی است و در کنار این لنز شاهد لنز تله فوتو با بزرگنمایی 3 برابر هستیم و در کنار این دو لنز لنز فوق عریض و همچنین سنسور عمق تصویر در اختیار کاربران قرار می گیرد. این گوشی هوشمند را باید اولین موبایل موتو دانست که با 4 لنز دوربین وارد بازار می شود.

در کنار این گوشی هوشمند که از پردازنده اسنپدراگون 675 بهره می برد موتورلا گوش ارزان قیمتی را با نام E6 Plus رونمایی کرد که در مقایسه با نسخه عادی این گوشی هوشمند صفحه نمایش بزرگتری دارد و شاهد صفحه 6.1 اینچی بهجای 5.5 اینچ هستیم. با این وجود ظرفیت باتری همان 3000 میلی آمپر است. البته انتظار می رود این نسخه پلاس با پردازنده 12 نانومتری Helio P22 وارد بازار می شود که از پردازنده نسل قبلی این گوشی بسیار کم مصرف تر است. در کنار این موضوع حافظه این گوشی هوشمند 2 برابر شده است و شاهد رم 4 گیگابایتی برای آن هستیم. گوشی خوش قیمت 140 یورویی موتورولا می تواند انتخاب خوبی برای گوشی های خوش قیمت تلقی شود.

رونمایی Motorola One Zoom در IFA 2019

رونمایی هواوی در IFA2019

هواوی در این مراسم گوشی هوشمندی رونمایی نکرد و در این میان به معرفی پردازنده قدرتمند و جدید خود پرداخت، هواوی پردازنده خود را در دو نسخه رونمایی کرد و شاهد نسخه های 4G و 5G برای این محصول بودیم. تراشه نسل 5 امی از فرایند پیشرفته تر 7 نانومتری پلاس همراه با EUV ساخته شده است و قدرت پردازش بالاتری را در اختیار کاربران قرار می دهد، در کنار این موضوع توجه داشته باشید که این محصول از یک هسته ی بیشتر در بخش NPU بهره مند است.

به طور کلی کاملا مشخص است که این پردازنده روی گوشی های هوشمند میت 30 هواوی مورد استفاده قرار می گیرد و شاهد استفاده از این پردازنده روی گوشی های قدرتمند هواوی و آنر خواهیم بود. با این وجود یک مشکل وجود دارد که هواوی و طرفدارانش بسیار نگران آن هستند و آن هم مجوز استفاده از نرم افزار های اندروید برای پرچمداران جدید هواوی است، با وجود اینکه گوشی های پی 30 و پی 30 پرو مشکلی در این زمینه نداشتند اما میت 30 بدون گوگل پلی و نرم افزار های پیش فرض گوگل رونمایی می شود.

رونمایی هواوی در IFA2019

الجی در مراسم IFA2019

در مراسم IFA2019 کمپانی ال جی از نسخه بزرگتر G8 رونمایی کرد، گوشی هوشمند LG G8X ThinQ دارای رزولوشن 6.4 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی است. در نظر داشته باشید که G8 رزولوشن بالاتری داشت. به طور کلی تمرکز اصلی این گوشی هوشمند روی لوازم جانبی Dual Screen بود که یک صفحه نمایش OLED با 6.4 اینچی دوم اضافه می شود و در اختیار خریداران قرار می گیرد از این رو می توان در موارد مورد نیاز صفحه نمایش یاد شده را به گوشی هوشمند متصل کرد.

الجی در مراسم IFA2019

برند های TCL و آلکاتل در مراسم IFA2019

برند TCL از اولین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. این کمپانی پیش از این با مارک آلکاتل به فروش می رسد اما TCL PLEX اولین گوشی این برند لقب گرفت. این موبای با صفحه نمایش 6.43 اینچی و پردازنده اسنپدراگون 675 وارد بازار فروش می شود و شاهد دوربین های 48 و 16 مگاپیکسلی در کنار لنز 2 مگاپیکسلی برای این محصول هستیم که به نظر فوق العاده خواهد بود.

در کنار این موضوع آلکاتل نیز سه دستگاه جدید را رونمایی کرد و در این میان می توان به 3x اشاره داشت که دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس است، Alcatel 1v نسخه 2019 نیز با سیستم عامل اندروید به فروش می رسد و قیمتی در حدود 80 یورو دارد، در کنار این دو گوشی هوشمند شاهد تبلت جدیدی مخصوص کودکان هستیم که از آن به عنوان Smart Tab 7 یاد می شود و قیمتی در حدود 80 یورو دارد.

برند های TCL و آلکاتل در مراسم IFA2019

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها