گوشی هوشمند نوکیا ایکس معرفی شد

0
455

کالاسودا_گوشی هوشمند نوکیا ایکس به بازار معرفی شد .پیش بینی می شود این گوشی هوشمند پایان بخش ناکامی های مدل های پیشین این موبایل باشد.

پس از عرضه گوشی جنجالی آیفون ایکس که البته به علت قیمت بالا چندان در بازارهای جهانی مورد توجه قرار نگرفت، قرار است مدل تازه ای از گوشی نوکیا با نام مشابه نوکیا ایکس به بازار عرضه شود.

بر اساس گزارش های اولیه، قرار است این گوشی حدود دو هفته دیگر و در تاریخ ۱۶ می روانه بازار شود. نکته جالب اینکه گوشی قدرتمند OnePlus ۶ نیز در همین روز عرضه خواهد شد.

پیش از این گفته می شد این گوشی نوکیا ایکس ۶ نام خواهد گرفت، اما حالا گفته می شود که این گوشی تنها نوکیا ایکس نام خواهد داشت.

اما ویژگی های مهم این موبایل شامل چه مواردی است؟

نوکیا ایکس دارای یک نمایشگر فراگیر با نسبت صفحه ۱۹ به ۹ و نمایشگر فوق دقیق ۵.۸ اینچی است

این گوشی دارای دوربین دوگانه در پشت و حسگر اثرانگشت در زیر دوربین است

نوکیا ایکس از نظر سخت افزاری قدرتمند است

نوکیا ایکس دارای تراشه Snapdragon ۶۳۶ و ۶ گیگابایت رم  است

این محصول دارای و پردازنده هشت هسته ای با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است

هر یک از دوربین های دوگانه این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی است

دوربین جلویی این گوشی  ۵ مگاپیکسلی است

 این گوشی مجهز به سیستم عامل Android ۸.۱ Oreo است

بخش تولید تلفن همراه نوکیا در نهایت در سال ۲۰۱۳ به ارزش ۷٫۱۷ میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد. (حق استفاده از نام تجاری نوکیا به مدت ۱۰ سال برای تلفن‌های همراه و نه تبلت به مایکروسافت واگذار شد.)

ساختمان دفتر مرکزی نوکیا در شهر اسپو، فنلاند قرار دارد. سهام شرکت نوکیا در بازار بورس نیویورک و بورس اوراق بهادار هلسینکی معامله می‌شود.

در سال ۲۰۱۶ و با پایان حق انحصار مایکروسافت بر سر برند نوکیا ، شرکت نوکیا این بار با همکاری شرکت اچ ام دی گلوبال ( که یک شرکت تازه تأسیس فنلاندی است) دوباره به صنعت موبایل بازگشت . بدین صورت که وظیفه تولید و تحقیق و توسعه را شرکت اچ ام دی با برند نوکیا عهده‌دار خواهد بود

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید