گوگل اسیستنت بدون اطلاع شما آگهی پخش می کند

0
224
گوگل اسیستنت بدون اطلاع شما آگهی پخش می کند

گوگل اسیستنت که این روزها به روز رسانی های جذابی را برای خود تدارک دیده است، می تواند پاسخ های بهتری به کاربران دهد، اما نکته منفی ای که به آن اضافه شده این است که می تواند اگهی هایی را نیز بدون اجازه شما منتشر کند.

اخیرا گفتیم که این اپلیکیشن در حال حاضر برای همه افرادی که از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند، پاسخ بصری بهتر و اطلاعات کاملتری را در یک نگاه فراهم خواهد کرد. اکنون وقتی از گوگل اسیستنت درخواست اطلاعات خاصی را می کنید، یک کارت روی صفحه خواهید دید که شامل اطلاعات خاصی است که به دنبال آن هستید و  می توانید آن را به طور واضح ببینید. همچنین لینک دهی به منابع معتبر از دیگر ویژگی های این دستیار صوتی است که خیال شما را بابت منبع خبر و موثق بودن آن راحت می کند.

تبلیغات پنهانی گوگل

اما نکته دیگری که اخیرا در این سیستم دیده شده است، تبلیغات پنهانی گوگل لابلای فرمان هایی است که به آن می دهید. برای مثال وقتی کاربران اسیستنت گوگل از  Google Home یا دستگاه اندرویدیشان می‌ خواهند که به آنها برای یافتن یک ارائه ‌دهنده محلی خدمات کمک کند،  گوگل توصیه ‌هایش را از میان پایگاه داده از پیش تایید شده ‌ای از بیزینس‌ ها استخراج می‌ کند که بخشی از برنامه اسیستنت گوگل هستند.

این به این معناست که وقتی کاربران اسیستنت گوگل از آن می‌خواهند که یک لوله‌ کش محلی یا نظافتی منزل را به آنها توصیه کند، این دستیار نتایج را بر مبنای عضویت کسب و کارها در برنامه  Google Guarantee و نه بر مبنای بهترین یا نزدیک ‌ترین ارائه ‌دهنده خدمت، اعلام می‌ کند.

گوگل مدعیست که این نتایج – که به صورت صوتی از طریق اسیستنت گوگل به اشتراک گذاشته می ‌شوند – به این خاطر به عنوان یک آگهی یا محتوای اسپانسرها برچسب نمی ‌خورند که گوگل «برای ارائه این نتایج جست‌وجو پولی دریافت نکرده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها