گوگل برای ادامه همکاری با هوآوی درخواست مجوز کرد

0
544

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که گوگل تقاضای معافیت از تحریم‌های دولت آمریکا علیه هوآوی را کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، اگر این تقاضا مورد موافقت قرار گیرد، هوآوی می‌تواند از لایسنس‌های گوگل روی محصولات خود به خصوص اندروید و سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های خود کماکان استفاده کند.

از ماه می 2019 دولت ترامپ با محدود کردن هوآوی به شرکتهای آمریکایی مانند گوگل دستور قطع همکاری را صادر کرد.

البته کمپانی مایکروسافت توانست معافیت از تحریم را دریافت کرده و به همکاری با هوآوی ادامه دهد. به همین دلیل گوگل نیز فکر می‌کند می‌تواند مانند مایکروسافت به همکاری با هوآوی ادامه دهد.

اگر تقاضای گوگل مورد موافقت قرار گیرد، هوآوی قادر خواهد بود تا دستگاه‌های موجود خود را با خدمات گوگل پلی مانند یوتیوب، جی میل، عکس و نقشه و … سازگاری داده و برای کاربران خود مانند سابق مهیا کند.

در حال حاضر هوآوی خدماتی مانند GSM را روی گوشی خود به طور مستقل ارائه می‌دهد و سرویس HMS را نیز ارائه کرده،هرچند خیلی فراگیر نشده است.

اخیرا کاربران هوآوی توانسته‌اند با «لود موازی» به خدمات گوگل روی گوشی‌های هوآوی دسترسی پیدا کنند و این کار باعث شده است تا گوگل به هوآوی و کاربرانش هشدار دهد.

{واقعیت این است که اگر روند لود موازی ادامه یابد، ضرر کننده اصلی گوگل خواهد بود که نه تنها پول لایسنس را دریافت نخواهد کرد، بلکه کاربران هوآوی نیز همچنان به خدمات گوگل دسترسی پیدا کرده و بدین ترتیب بازنده اصلی خواهد بود که به پای سیاست‌های دولت ترامپ سوخته است.}

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها