گوگل به قافله خودروهای خودران پیوست

0
348
گوگل به غافله خودروهای خودران پیوست|کالاسودا

گوگل به غافله خودروهای خودران پیوست|کالاسوداکالاسودا_شرکت شناخته شده گوگل با صرف هزینه ۱.۱ میلیارد دلاری به صف شرکت هایی پیوست که در حوزه خودروهای خودران فعالیت می کنند .

این نخستین باری نیست که شر کت گوگل در خصوص فعالیت در حوزه خودروهای خودران آگهی منتشر می کند . اما این نخستین باری است که در آگهی های رسمی خود به کاربرد این خودروها در حوزه سرمایه گذاری بلند مدت اشاره می کند.

درواقع شرکت مشهور گوگل هیچگاه به شکل مستقیم اشاره نکرده بود که قرار است تا چه میزان برای  تولید خودروهای خودران هزینه کند . با این وجود اخیرا،  اطلاعاتی منتشر شده که از صرف هزینه ۱.۱ میلیارد دلاری در این بخش خبر می‌دهد.

به نظر می رسد برنامه های شرکت گوگل برای تولید خودروی خودران در ابتدا در قالب طرحی موسوم به Chauffeur پیگیری می‌شد . اما تمامی مراحل و جزییات آن در آزمایشگاه مخفی این شرکت طبقه بندی و نگهداری می شد .

گوگل به غافله خودروهای خودران پیوست|کالاسودااما مدتی پس از آنکه موضوع توسط رسانه ها علنی شد، این موضوع و هزینه های آن با موضوعات دیگری مانند خدمات اینترنتی مبتنی بر فیبر نوری، اتوماسیون خانگی و برخی فعالیت های علمی دیگر پیوست و در نهایت به بوته فراموشی سپرده شد .

اکنون و در جریان طرح شکایت شرکت وایمو وابسته به آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل محسوب می شود، از اوبر به طور تصادفی اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری گوگل در حوزه تولید خودروهای خودران افشا شده است. گوگل از سال ۲۰۰۹ که زمان آغاز اجرای طرح Chauffeur است تا پایان سال ۲۰۱۵ مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار را صرف توسعه نرم افزارها و سخت افزارهای مربوط به تولید اتومبیل های خودران کرده است.

شاون بنانژده ؛ تحلیلگر مالی وایمو که در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه شهادت داده، اوبر را به سوءاستفاده از اسرار تجاری وایمو متهم کرده است. این سوءاستفاده توسط مهندسی صورت گرفته که بعد از استعفا از وایمو شرکت مستقلی را برای تولید خودروهای خودران تاسیس کرده است. با توجه به اینکه خودروهای خودران وایمو هنوز به طور تجاری در بازار عرضه نشده اند، این شرکت فکر می کند پرداخت خسارت به آن باید بر مبنای محاسبه سرمایه گذاری صورت گرفته در این زمینه انجام شود و لذا حاضر به افشای موضوع شده است.

به نظر می رسد موضوع بسیار پیچیده است اما باید دید در نهایت به کجا خواهد رسید .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها