گوگل کروم دسکتاپ با ظاهری جدید

0
628

کالاسودا – نسخه دسکتاپ گوگل کروم با طراحی مجدد خود امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوگل در حال طراحی برند جدیدی برای دسکتاپ است که نام Canary را به آن داده است. این برند بر اساس Google Material Theme طراحی شده و شبیه به ظاهر گوگل کروم در اندروید P بتا و طراحی مجدد جی میل روی دسکتاپ است.

این ورژن جدید دارای ویژگی های کاربر پسند با طراحی یک تب جدید، یک نوار آدرس جدید برای جستجو و یک قسمت برای رسیدن به بخش پایین صفحه است. نوار Tab ها دارای تغییرات گسترده ای شده است. یک تب منفرد در حال حاضر بسیار متفاوت تر از طراحی پیشین گوگل کروم نمایش داده می شود، تنها هنگامی که یک تب جدید باز می‌کنید می توانید شکل خاص هر کدام را متوجه شوید.

تب ها در حال حاضر بیشتر گرد هستند، و بیشتر شبیه به آخرین نسخه فایرفاکس هستند، و از آن شکل متوازی الاضلاع سنتی که روزهای اول ورود مرورگرهای مختلف آن را شاهد بودیم، دیگر خبری نیست. در زیر نوار جستجو، تب جدیدی وجود دارد که گوشه های گرد دارد، وقتی شروع به تایپ در آن می کنید، حرکت آن به جای حالت کشویی، همانند یک پنجره شناور خواهد بود. همچنین در کنار دکمه رسیدن به انتهای صفحه، نام کاربری در گوشه بالا سمت راست و تصویر پروفایل کاربر در بالا نشان داده می شود.

این طراحی در حال حاضر در نسخه Canary گوگل کروم در حال ایجاد است. البته تمام این موارد می‌توانند پیش از انتشار باز هم تغییر کنند و شکل جدیدی را به کاربر نهایی ارائه کنند. اگر می خواهید این نسخه را امتحان کنید، می‌توانید آن را از لینکهای موجود در اینترنت دریافت کنید.

این نسخه به طور جداگانه در کنار بقیه نسخه های گوگل کروم نصب می‌شود، بنابراین لازم نیست نگران بارگذاری مجدد آن باشید. همچنین توجه داشته باشید که این نسخه فعلاً نسخه نهایی Canary نیست و بیشتر حالت بتا دارد و برای استفاده روزمره مناسب نمی باشد.

از مهم ترین دلایل پیشرفت سریع و محبوبیت مرورگر کروم، می توان به سرعت بالای آن، و ارائه هزاران افزونه (Addon) رایگان اشاره کرد. در کنار این امکانات، از قدرت و پشتوانه مالی شرکت گوگل نیز نمی توان چشم پوشی کرد. که باعث شد مرورگر کروم در طی مدت کوتاهی محبوب و فراگیر شود. کروم نیز مثل فایرفاکس، بخش بزرگی از محبوبیت خود را به دلیل افزونه های پرکاربرد خود به دست آورده است.

یکی از نکات جالب توجه این است که بیشتر تیم های برنامه نویسی که در زمینه ساخت افزونه (Addon) برای مرورگرها فعالیت می‌کنند، تمام افزونه های خود را در دو نسخه منتشر می کنند. یکی برای فایرفاکس و یکی هم برای کروم. به همین دلیل است که بیشتر افزونه های محبوب، بین هر دو مرورگر مشترک هستند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید