گوگل کروم خطرناک‌ترین مرورگر؛ آشنایی با مرورگرهای ایمن

0
406

طبق بررسی سالانه Atlas VPN، مرورگر گوگل کروم خطرناک‌ترین بوده و در صدر مرورگرهای خطرناک ۲۰۲۲ قرار گرفت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از atlasvpn، بر این اساس کروم به دلیل حفره‌های امنیتی پر نشده، آسیب پذیرترین و در عین حال خطرناک‌ترین مرورگر ۲۰۲۲ شد.

با کشف ۳۰۳ آسیب پذیری، کروم بدترین مرورگر ۲۰۲۲ شده{از ژانویه تا ۵ اکتبر} و این در حالی است که این مرورگر با ثبت ۳۱۵۹ حفره از ابتدا تا کنون، بیشترین آسیب پذیری در تاریخ مرورگرها را داشته است.

البته گفتنی است گوگل کروم بیشترین تعداد کاربر را نیز به خود اختصاص داده و به همین دلیل آسیب پذیری بیشتری هم از آن گزارش می‌شود.

در همین مدت ۱۱۷ آسیب پذیری روی موزیلا فایرفاکس، ۱۰۳ آسیب پذیری روی مایکروسافت اج و ۲۶ آسیب پذیری روی سافاری کشف شده و البته روی اپرا هیچ آسیب پذیری کشف نشده است.

مرورگر سافاری اخیرا با فراتر رفتن از عدد ۱ میلیارد دومین مرورگر محبوب جهان شده و امسال تنها ۲۶ آسیب در موردش شناسایی شده است، هرچند رقم کلی ۱۱۳۹ آسیب در طول حیاتش به ثبت رسیده است.

اپرا نیز بدون حفره گزارش شده و از ابتدای حیات تاکنون ۳۴۴ آسیب پذیری روی آن کشف و ضبط شده است.

همه کاربران اینترنت برای دسترسی به انواع وب سایت‌های موجود در شبکه جهانی وب به مرورگر نیاز دارند.

در نتیجه، مرورگرها طیف وسیعی از داده‌های حساس را – از رمزهای عبور حساب آنلاین گرفته تا جزئیات کارت اعتباری- جمع‌آوری می‌کنند.

بنابراین امنیت مرورگر بسیار مهم بوده و بیشترین تاثیر را نیز از بابت آسیب پذیری امنیتی دارد.

کاربران برای در امان ماندن از این گونه تهدیدات باید مرورگر خود را آپدیت کرده و زمانی که پلاگین انتخاب می‌کنند، دقت کنند که کد مخرب روی سیستم خود اجرا نکنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها