یوتیوب به زودی از قابلیت HDR برای گوشی های جدید اپل رونمایی می کند

0
1290
یوتیوب به زودی از قابلیت HDR برای گوشی های جدید اپل رونمایی می کند

کالاسودایوتیوب به زودی از قابلیت HDR برای گوشی های جدید اپل رونمایی می کند_ به تازگی خبری از سوی شرکت یوتیوب به گوش می رسد که توانسته قابلیت HDR را برای گوشی های جدید شرکت اپل یعنی iPhone XS  و iPhone XS Max فعال کند.

اپل شاید از کدک هایی که یوتیوب استفاده می کند بهره نبرد ولی این دلیل نمی شود که کدک هایی از سوی شرکت یوتیوب برای گوشی های شرکت اپل تولید نشود.

اضافه شدن قابلیت HDR به یوتیوب برای گوشی های اپل

گوشی های جدید شرکت اپل جمعه هفته پیش به بازار عرضه شدند و چند روز پس از عرضه این گوشی ها ، کاربران متوجه شدند زمانی که می خواهند ویدئویی ها با کیفیت بالا را در یوتیوب مشاهده کنند این امکان برای آنها وجود ندارد ولی کاربران گوشی های iPhone X ، 8Plus ، 8 و iPad Pro می توانند این ویدئوها را به خوبی مشاهده کنند. یوتیوب نمی توانست از قابلیت HDR تا روز جمعه به بازار عرضه کند اما با تشکر از فعالیت های این شرکت ، این قابلیت چند روز بعد برای کاربران به بازار عرضه شد. قابلیت HDR در ماه مه به بازار عرضه شد تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. بیشترین کیفیتی که شما می توانید در گوشی های iPhone XS مشاهده کنید کیفیت 1080p  خواهد بود.

یوتیوب به زودی از قابلیت HDR برای گوشی های جدید اپل رونمایی می کند

گوشی های اندرویدی و کیفیت بالای آنها برای پخش ویدئو

 

در ماه آگوست ، شرکت یوتیوب از برنامه ای رونمایی کرد که این برنامه می توانست بهترین گوشی در زمینه بخش ویدئوهای باکیفیت را پیدا کند. تا همین الان گوشی های اندرویدی در رتبه های بالای این رده بندی قرار دارند و خبری از گوشی های iOS نیست. دلیل این موضوع عدم پشتیبانی اپل از کدک VP9 است. گوشی های iPhone تمامی قابلیت های موجود برای قرارگیری در این رده بندی را دارند اما عدم پشتیبانی از کدک VP9 باعث می شود تا آنها در این رده بندی حضور نداشته باشند.

عدم پشتیبانی اپل از کدک VP9

این کدک نیازمند پهنای باند کمتری برای پخش ویدئوهای با کیفیت است اما شرکت اپل هنوز از این کدک برای سیستم عامل iOS ، MacOS و Apple TV استفاده نکرده است. در نتیجه بیشتر محصولات اپل مانند Apple TV 4K این شرکت تنها می توانند ویدئوهایی با کیفیت 1080p را پخش کنند. ( ویدئوهای کیفیت بالا در کروم نصب شده در سیستم های مک قابل مشاهده است. )

در قسمت زیر ویدئوی نمونه ای را مشاهده می کنید .

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها