یک بام و دو هوای مقامات آمریکایی در استفاده از پهپادهای غیرنظامی چینی

0
227

برنامه وزارت کشور آمریکا مبنی بر توقف برنامه غیرنظامی استفاده از پهپادهای چینی موقت نخواهد بود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، پس از تاکید مقامات ارشد دولتی مبنی بر خطر سو استفاده دولت چین از پهپادهای غیرنظامی برای جاسوسی  قرار است فعالیت 1000 پهپاد متوقف شود.

دیوید برنهارت وزیر کشور ایالات متحده علی رغم اینکه تصمیم مقامات هنوز 100 درصد نهایی نشده، استفاده از این پهپادها را محدود خواهد کرد و فقط برای مبارزه با آتش از آنها استفاده خواهد شد.

نقشه برداری و ردیابی منابع طبیعی هدف اصلی استفاده از پهپادها توسط وزارت کشور بوده است.

کمپانی DJI سازنده پهپادها که 121 فروند را در اختیار وزارت کشور قرار داده، تاکید کرد آمریکایی‌ها برای ایجاد ممنوعیت استفاده از پهپادهای مدارک معتبری در اختیار نداشته و ارائه نکرده‌اند.

ارتش آمریکا استفاده از پهپادهای DJI را در سال 2017 ممنوع کرد و وزارت امنیت داخله نیز بدون اینکه مدرکی دال بر جمع آوری دیتا توسط پهپادهای چینی ارائه دهد، این نوع وسیله را محدود کرد.

البته کارمندان وزارت کشور با برنامه توقف استفاده از پهپاد چینی مخالفت کرده‌اند،چرا که استفاده مفیدی از این پهپادها شده است و آنها مجبور می‌شوند برنامه سرشماری از حیوانات و نظارت بر مکان‌های آتش گرفته وتحت کنترل را متوقف کنند.

سازمان زمین شناسی از پهپادهای چینی برای آمادگی در برابر زلزله،مدیریت سیل و نظارت بر امر کشاورزی استفاده کرده است.

از سوی دیگر وزارت کشور سالها نخواهد توانست به پهپاد ساخت آمریکا برای برنامه‌های خود دست یابد و یا باید به پهپادهای چینی اعتماد کرده و با پروژه‌های خود را به طور کلی لغو کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها