۵ میلیارد تومان تسهیلات ویژه پیام رسان های بومی

0
5423

کالاسودا_تسهیلات ۵ میلیارد تومانی در انتظار پیام رسان های بومی خواهد بود . مبلغی که می تواند برای رشد و توسعه این پیام رسان ها بسیار مهم باشد.

به نظر می رسد دولت در تلاش است تا برای پیام رسان های بومی تسهیلاتی ویژه در نظر بگیرد. تسهیلاتی که کمک خواهند کرد پیام رسان های بومی نسبت به گذشته پر قدرت تر باشند.

به گزارش کالاسودا به نقل از خبرگزاری فارس ؛ مدیر یک پیام‌رسان بومی در این خصوص  گفت: مراحل پایانی اختصاص تسهیلات ۵ میلیارد تومانی حمایت از پیام‌رسان‌های بومی را می‌گذرانیم که پیش از پایان سال این تسهیلات را دریافت کنیم اما علیرغم تسهیل شرایط ضمانت به سفته، هنوز پیدا کردن ضامن معتبری که پشت سفته را امضا کند برای برخی شرکت‌ها سخت است.

سید جعفر خورشاد مدیر پیام‌رسان بومی سروش در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پیگیری اجرایی شدن وعده تسهیلات ۵ میلیارد تومانی ویژه پیام‌رسان‌های داخلی، اظهارداشت: اقدامات اجرایی این مصوبه بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده است که به عنوان یکی از ذی‌نفعان این مصوبه برای دریافت این تسهیلات درخواست دادیم و مراحل پایانی اختصاص تسهیلات را می‌گذرانیم که پیش از پایان سال این تسهیلات را دریافت کنیم.

وی گفت: ویژگی متفاوت این تسهیلات ویژه نسبت به تسهیلات معمولی، تسهیل در وثایق و ضمانت تسهیلات است که در حالت معمولی دریافت این مبلغ تسهیلات نیازمند ضمانت‌نامه ملکی یا اعتبار زیاد است که در تسهیلات ویژه پیام‌رسان‌ها، سطح ضمانت به سفته کاهش پیدا کرده که سفته‌ها باید توسط ضامنین معتبر امضا شود.

خورشاد گفت: اگرچه با پذیرفتن سفته، شرایط ضمانت بسیار تسهیل شده اما پیدا کردن ضامنی که پشت سفته را امضا کند هنوز برای برخی شرکت‌ها که سرمایه‌گذار معتبر ندارند سخت است.

مدیر پیام‌رسان بومی سروش درباره سود تسهیلات ویژه پیام رسان‌ها، تصریح کرد: سود این تسهیلات ۸ درصد با بازپرداخت ۳ ساله است و در نتیجه ۳ سال بعد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سود باید پرداخت کنیم. اگر قصد داشتیم تسهیلات ۸ درصدی را در ساخت و ساز هزینه یا در بانک سپرده کنیم و سود بگیریم ۸ درصد بسیار خوب است اما کار تولیدی می‌کنیم و هنوز به سوددهی نرسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعی که از دو هفته پیش دارم ۴ شرکت دیگر نیز مانند ما برای دریافت این تسهیلات درخواست داده بودند که در آن زمان هیچکدام این تسهیلات را دریافت نکرده بودند.

خورشاد خاطرنشان کرد: مسئولین شعبه مربوطه پست‌بانک در وزارت ارتباطات که متولی پرداخت این تسهیلات هستند علیرغم اینکه هیچ آشنایی با ما نداشتند اما بسیار دلسوزانه پیگیر امور بودند.

به گزارش فارس، ۲۶ ام دی‌ماه امسال سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی از ابلاغ مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد و گفت: دیروز این مصوبه ابلاغ شد که به‌وسیله آن وام بدون بهره تا سقف ۵ میلیارد تومان بدون ضمانت‌نامه سخت و با سفته به تمامی پیام‌رسان‌های داخلی داده می‌شود.