سامانه رجیستری موبایل گمرک راه اندازی شد

0
1254

شب گذشته سامانه ثبت تلفن همراه گمرک کار خود را از سر گرفت.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شب گذشته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی با در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد ثبت تلفن همراه در سامانه گمرک که از چندی پیش متوقف شده بود، تا ساعاتی دیگر دوباره از سر گرفته خواهد شد.

آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت:

«پیرو درخواستهایی که داشتید، با مساعدت و پیگیری وزیر محترم کشور، سامانه گمرک برای ثبت تلفن همراه که خدمت رسانی را متوقف کرده بود، تا ساعاتی دیگر خدمت‌رسانی را از سر خواهد گرفت.»

این در حالی است که در سال ۹۶ سامانه رجیستری گوشی تلفن همراه توسط گمرک راه اندازی شد و در اسفند ۹۷ به صورت آنلاین به ارائه خدمات پرداخت.

در اسفند ۹۷، گمرک ایران در اطلاعیه‌ای به مسافران و متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری اعلام کرد که ثبت تلفن همراه مسافری در سامانه رجیستری آنلاین شده و ضروری است متقاضیان ثبت تلفن همراه مسافری نکاتی را در نظر داشته باشند.

همچنین در ان اطلاعیه آمده بود: در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع می‌رساند در بروزرسانی اخیر سامانه «اظهارنامه گمرکی تلفن همراه» این امکان اضافه شده است که بعد از ثبت اطلاعات و پرداخت عوارض تلفن همراه به صورت آنلاین اطلاعات به سامانه همتا ارسال خواهد شد و کد فعال سازی از طرف همتا در همان روز پیامک خواهد شد.

تلفن همراهی که قبل از این تاریخ در سامانه ثبت شده و شناسه پرداخت دریافت کرده‌اند ولی بعد از به روزرسانی سامانه اقدام به پرداخت عوارض کرده‌اند در مرحله آخر با پیغام «خطا در استعلام imei از سامانه همتا: کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه می‌شوند که اطلاعات این دسته بعد از بررسی‌های لازم به همان روش قبل و با ارسال فایل از سمت گمرک به همتا انجام خواهد شد و فعال سازی نیز از سمت همتا خواهد بود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها