کاهش ۴۷ درصدی تولید خودرو در ایران

0
447
کاهش ۴۷ درصدی تولید خودرو در ایران

خودروسازان ایرانی تعداد خودروهای تولیدی خود را در سال ۹۸ کاهش دادند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 42 هزار و 623 دستگاه انواع خودرو در ماه نخست سال 98 است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 47.2 درصد کاهش نشان می دهد.

فروردین ماه سال گذشته 80 هزار و 794 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده بود. برپایه آمارهای یاد شده، در این مدت تولید خودروی سواری به 40 هزار و 602 دستگاه رسید که در مقایسه با فرودین ماه 97 افت 47.1 درصدی نشان می دهد.
فروردین ماه پارسال تعداد 74 دستگاه ون در خودروسازی ها تولید شده بود، اما فروردین امسال تولید آن به صفر رسید.
همچنین در این مدت یکهزار و 916 دستگاه وانت و 93 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده تولید شده که در مقایسه با فروردین پارسال به ترتیب 38 درصد و 86.3 درصد کاهش نشان می دهد.

علاوه براین در نخستین ماه امسال هفت دستگاه مینی بوس و میدل باس و پنج دستگاه اتوبوس در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 92 درصد و 91.2 درصد کاهش دارد.

سال گذشته 955 هزار و 923 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال 96 افت 37.8 درصدی نشان می دهد.

یادآور می شود، قرار بود خودروسازان ایرانی در سال ۹۸ هر کدام روزانه تا ۳ هزار خودرو تولید کنند که در مجموع روزانه در ایران ۶ هزار خودرو تولید شود. این افزایش تولید موجب کاهش قیمت خودرو نیز می شد که در نهایت این اتفاق رخ نداد.

کاهش میزان تولید خودرو در ایران نیز فرصت را برای سو استفاده دلالان در بازار خودرو زیاد کرد تا جایی که در از روزهای ابتدایی اردیبهشت هر مدل خودروی ایرانی از ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان گران شد. اگرچه در روزهای گذشته قیمت خودرو شیب نزولی یافته است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها