معرفی لپ تاپ گیمینگ اچ پی

0
349
wallup.net

در حال حاضر که اکثر لپ تاپ های مخصوص بازی قدرتمند، باریک و سبک هستند یک شرکت چه کاری می تواند انجام دهد که محصولش منحصر به فرد باشد؟ شرکت اچ پی با معرفی لپ تاپ گیمینگ خود به نام OMEN X 2S به این سوال پاسخ داده است، اولین لپ تاپ گیمینگ دنیا با 2 صفحه نمایش.

صفحه نمایش اصلی این لپ تاپ 15 اینچ IPS با رزولوشن 1080p و 144 هرتز می باشد که از تکنولوژی G-Sync نیز بهره می برد. البته امکان سفارش صفحه نمایش 240 هرتز و 4K نیز وجود دارد.

صفحه نمایش دوم نیز یک صفحه نمایش تاج اسکرین 6 اینچی 1080p می باشد که بالای کیبورد قرار دارد و به شما امکان دیدن ویدیو، پخش موزیک، بررسی و دیدن اطلاعات سیستم یا چت کردن با دوستان در فضای مورد نظر را می دهد. همچنین می توانید یک قسمت از صفحه نمایش را انتخاب کرده و آن را در صفحه نمایش کوچک تر قرار دهید مانند نقشه بازی ها.

به گفته نایب رییس بخش تولید شرکت اچ پی صفحه نمایش دوم در بازار چین بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. طبق تحقیقاتی که این شرکت از پانصدهزار طرفدار چینی خود در طی سالیان متمادی انجام داده است 89 درصد از آن ها در هنگام بازی کردن گوشی خود را در کنار خود دارند که از آن برای چت کردن در مورد بازی با دوستان یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه استفاده می کنند.

بنابراین طبق نتیجه این نطرسنجی تقریبا توجیه لازم برای این صفحه نمایش مشخص می باشد.

البته این صفحه نمایش خیلی هم خوب نیست زیرا باعث شده است اشکالاتی در طراحی این لپ تاپ بوجود بیاید به عنوان مثال باعث شده تاچ پد این لپ تاپ به سمت راست آن، کنار کیبورد منتقل شود جایی که معمولا دکمه های شماره ای کیبورد یا به اصطلاح Numeric Keypad در آن جا قرار دارد یا باعث مصرف انرژی بیشتر شده که زمان استفاده از باطری را کاهش می دهد.

با این حال تمام این ها به گفته شرکت اچ پی راه حل دارند، مثلا اینکه اکثر گیمرها از ماوس مخصوص خود استفاده می کنند و همچنین شما می توانید Numeric Keypad را در صفحه نمایش کوچک قرار دهید و از آن استفاده کنید.

همچنین مشخصات اصلی این لپ تاپ به شرح ذیل است:

یک پردازنده نصل نهم، i9، هشت هسته ای با سرعت 5 گیگاهرتز در حالت اورکلاک، کارت گرافیک انودیا Geforce RTX 2080 Max-Q و 32 گیگابایت رم، همچنین حافظه Intel Optane نیز قابل سفارش دادن نیز می باشد. کیبورد آن هم سعی شده است نزدیک به طراحی کیبورد کامپیوترهای دسکتاپ باشد تا گیمیرها از آن راضی باشند.

سیستم خنک کننده این لپ تاپ از 5 خروجی بهره می برد، 2 عدد در زیر لپ تاپ و 3 عدد در کناره ها. همچنین به گفته شرکت اچ پی به جای خمیر سیلیکون معمولی برای پردازنده، از خمیر فلز مایع (که یکی از عناصر اصلی آن جیوه می باشد) استفاده شده است که 10 برابر قدرت خنک کنندگی بیشتری دارد.

به گفته اچ پی ضخامت این لپ تاپ تمام فلزی 20 میلی متر و وزن آن 5.2 پوند (معادل 2.35 کیلوگرم) می باشد.

قیمت این لپ تاپ در مدل پایه که در ماه جون وارد بازار می شود 2100 دلار است و قیمت مدل های 240 هرتز و 4K  که احتمالا تا ماه جولای عرضه نخواهند شد مشخص نشده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها