غیرفعال کردن تایید دو مرحله ای گوگل

7
18501
غیرفعال کردن تایید دو مرحله ای گوگل

یکی از روش هایی که گوگل برای امنیت هر چه بیشتر حساب های کاربران معرفی کرده است روش کد تائید دو مرحله ای گوگل است که می تواند خیال شما را بابت امن بودن اکانتتان راحت شد. در این مقاله با غیرفعال کردن تایید دو مرحله ای گوگل آشنا می شوید.

اهمیت فعالسازی کد تائید دو مرحله ای گوگل

کد تائید دو مرحله گوگل به مثابه ابزاری است که برای وارد شدن به اکانت خود به آن نیاز دارید. برای مثال مشابه با همان کاری که برای پول برداشتن از ATM با استفاده از کارت بانکی یا PIN خود انجام می دهید. در این روش نیز وارد کردن کد رمز می تواند همان کلید ورود به اکانت شما باشد. مزایایی که در این نوع ورود وجود دارد این است که یه لایه امنیتی اضافه و قدرتمند برای اکانت جیمیل شما قرار می‌دهد و خیال شما رو از شر هکرها راحت می‌کند به این منظور که حتی اگر کسی رمز شما رو هم بداند کافی نیست و باز کاری از دستش بر نمی‌ آید.

تأیید دو مرحله ای گوگل یک لایه اضافی امنیتی است که شما را از افرادی که سعی در شکستن حساب گوگل یا Gmail خود دارند، مصون نگه می دارد. اینترنت امروزه با وجود هکر ها و ربات های خودکار است که سعی دارند وب سایت ها و ایمیل ها را هک کنند و دیگر چیزهای مخرب بسیار ترسناک شده است.. برای محافظت از حساب کاربری گوگل تا حد امکان، توصیه می کنیم تا تأیید صحت دو مرحله ای (که همچنین به عنوان احراز هویت دو مرحله ای شناخته می شود) را فعال کنید تا حساب کاربری Gmail خود را دست اشخاص ناخواسته ندهید. همچنین اگر فردی می داند که رمز عبور شما را می کشد، اما وجود کد تائید دو مرحله ای هنوز نمی تواند به مرحله دوم فرایند تأیید اعتبار خود دسترسی داشته باشد.

اهمیت فعالسازی کد تائید دو مرحله ای گوگل

سیستم گوگل برای امنیت بیشتر کاربران

یکی از مواردی که شما همیشه باید در انجام آن کوشا باشید فعال سازی تایید دو مرحله ای گوگل بوده که از نکات امنیتی این سایت است. تایید دو مرحله یک فرآیند امنیتی است که روی اکانت شما فعال می شود. زمانی که شما این تایید دو مرحله ای را فعال می کنید ، شما باید برای ورود به اکانت جیمیل خود باید به صورت دو مرحله ای وارد اکانت خود شوید.

برای اینکه بتوانید با رمز خود وارد اکانت شوید با یک رمز شش رقمی را نیز که به گوشی شما ارسال می شود وارد کنید تا بتوانید جیمیل دسترسی داشته باشید. این روش معنای مشخصی دارد و اینکه هکرها نمی توانند به صورت غیرقانونی وارد اکانت شما شوند ، حتی اگر رمز شما را داشته باشند. آنها حتی باید تلفن شما را هم به سرقت ببرند تا بتوانند به سرویس جیمیل شما دسترسی داشته باشند. شاید شما با این مساله مشکل داشته باشید ولی نگران نباشید ، شما نیازی نیست که برای پیام رمز منتظر بمانید. در این مقاله قصد داریم تا به شما روش فعال سازی این سیستم را به شما آموزش خواهیم داد.

تایید دو مرحله ای جیمیل برای چه مهم است ؟

این روزها با وجود مسائلی مانند هک و نا امن شدن فضاهای خصوصی و حریم های شخصی افراد، گوگل نیز این ابزار را معرفی کرده تا دست افراد کلاهبردار را از دسترسی به ایمیل های شخصی و حساب های کاربران کوتاه کند. در تائید دو مرحله ای جیمیل به شما کدی داده می شود که این کد را می توانید از طریق پیامک یا یک برنامه تائید هویت روی گوشی هوشمند خود دریافت کنید.

نحوه ورود به اکانت جیمیل با کد تائید هویت دو مرحله ای به این صورت است که به محض ورود به اکانت خود با رمزتان یک پیامک حاوی کد امنیتی به شما ارسال می شود که برای لاگین کردن باید ان را در جای مخصوص در لاگین جیمیل وارد کنید. اگر حس می کنید که ممکن است روزی رمزتان توسط اشخاصی مورد سو استفاده قرار بگیرد حتما کد تائید دو مرحله ای جیمیل را فعال کنید.

اکانت گوگل شما که در واقع همان جیمیل هم محسوب می‌گردد، می‌تواند اطلاعاتی همچون مخاطبین شما در گوشی همراه، اطلاعات تماس، نامه ها، رمزهای عبوری که برای سایت ‌های مختلف از آن استفاده می‌کنید و حتی ایمیل‌ های حائز اهمیت تجاری شما را در بر بگرید. بنابراین اگر فرد سودجو و ناشناسی بتواند وارد اکانت جیمیل یا گوگل شما شود، امنیت اطلاعات شما زیر سوال رفته و وی می‌تواند سوء استفاده‌های جبران ناپذیری را به بار آورد!

یکی از بهترین روش‌هایی که با استفاده از آن قادر به افزایش ضریب امنیت اکانت خود می‌شوید مربوط به فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای جیمیل یا گوگل می‌شود. تایید هویت دو مرحله ای منجر می ‌شود که هر فرد ضمن تلاش به منظور ورود به اکانت گوگل یا جیمیل شما، پس از وارد کردن رمز عبور صحیح اکانت، مجبور به عبور از یک فیلتر ثانویه و ارائه کد تایید دیگری هم شود.

تایید دو مرحله ای جیمیل برای چه مهم است ؟

  تایید دو مرحله ای گوگل از چه روش هایی انجام می شود ؟

شما یک شماره تلفن همراه یا ثابت را به حساب کاربری خود در گوگل اضافه می کنید . سپس هر بار که قصد وارد شدن به حساب کاربری خود را داشته باشید ، گوگل یک پیام کوتاه برای شما ارسال میکند که حاوی یک کد تایید است . البته دریافت این کد توسط شما بستگی به انتخاب شما دارد . در صورتی که به جای پیام کوتاه ، پیام صوتی را انتخاب کرده باشید، از طرف گوگل با شما تماس گرفته شده و کد مورد نظر توسط یک سیستم صوتی گویا به شما اعلام خواهد شد. پس از آن باید کد تایید را وارد کرد و وارد حساب خود شوید.

  تایید دو مرحله ای گوگل از چه روش هایی انجام می شود ؟

شیوه فعال سازی تایید دو مرحله ای گوگل

برای این کار شما اول باید صفحه امنیتی گوگل را در تنظیمات باز کنید. حالا روی گزینه 2-Step Verification را انتخاب می کنید و در نهایت هم گزینه Get Started را انتخاب می کنید تا بتواند بعد از این کار به داخل اکانت گوگل خود بروید تا بتوانید این گزینه را فعال کنید.شیوه فعال سازی تایید دو مرحله ای گوگل

به صورت پیش فرض تمام کدهای رمز به گوشی شما ارسال می شود ولی شما می توانید این رمز رو از طریق اپلیکیشن گوگل دریافت کنید و این موضوع نه تنها می تواند در زمان شما برای وارد کردن رمز عبور صرفه جویی کند بلکه امن تر نیز است.

انتخاب های جایگزین

گوگل پیشنهاد کرده است که شما می توانید از یک از این دو راه برای انجام این کار باید انتخاب کنید. شما حتی می توانید یک سری از این رمزها را یادداشت کرده و در زمان مورد نظر در سایت وارد کنید. این موضوع برای زمانی است که شما گوشی در اختیار نداشته باشید. قطعا این روش ها برای امنیت سیستم گوگل شما تعبیه شده است.

به طور کلی شرکت گوگل تلاش کرده است تا فضای بی نظیر برای کاربران خود فراهم کند تا آنها بتوانند از سرویس های مختلف این شرکت استفاده کنند. این سرویس ها بعضی اوقات قربانی هکرها می شوند و اطلاعات بسیاری از کاربران به سرقت می رود ولی شرکت گوگل با اقدامات اخیر خود قصد دارد تا این مشکل را برای همیشه برطرف کند. باید دید که در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا این اقدامات بازخورد خوبی از سوی کاربران خواهد داشت یا خیر. در ادامه نحوه غیرفعال سازی این مرحله را نیز خواهید دید.

نحوه غیرفعال سازی تایید دو مرحله ای گوگل به چه صورت است ؟

ممکن است در موقعیتی قرار داشته باشید که گوشی تان را گم کرده اید یا از گام امنیتی اضافی مورد نیاز در زمان ورود به سیستم خسته شده اید. توصیه می کنیم که با فرآیند غیرفعال کردن تأیید 2 مرحله ای روبرو شوید. اگر به هر دلیل نخواهید از این ویژگی Two Step Authentication استفاده کرده و با حذف تایید دو مرحله ای به طور مستقیم وارد اکانت خود شوید. لازم است برای غیرفعال سازی تایید دو مرحله ای جیمیل مراحل زیر را دنبال کنید:

 نحوه غیرفعال سازی تایید دو مرحله ای گوگل به چه صورت است ؟

  • ابتدا وارد Gmail خود شوید.

ابتدا وارد Gmail خود شوید.

  • آدرس جیمیل خود (یا شماره تلفن) وارد کنید، nextرا بزنید. سپس رمز عبور خود را وارد کنید،

آدرس جیمیل خود (یا شماره تلفن) وارد کنید، nextرا بزنید. سپس رمز عبور خود را وارد کنید،

  • سپس، مرحله دوم فرآیند تأیید را با زدن پسورد رد کنید.

سپس، مرحله دوم فرآیند تأیید را مرور کنید.

  • در صفحه حساب Google، در زیر « Sign-in & security»،یا روی لینک Signing in to Google کلیک کنید.

روی لینک Signing in to Google کلیک کنید

  • در صفحه ورود به Sign-in and security، بخش ” Password & sign-in method” را جستجو کرده و روی 2-Step Verificationکلیک کنید یا ضربه بزنید.

بخش " Password & sign-in method

  • شما باید هویت خود را تأیید کنید و یک بار دیگر گذرواژه حساب Google خود را وارد کنید.
  • سپس، ورود به سیستم خود را از طریق فرایند تأیید صحت دو مرحله ای تأیید کنید.
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه تأیید 2 مرحله ای، روی Turn OFF ضربه بزنید.

ورود به سیستم خود را از طریق فرایند تأیید صحت دو مرحله ای تأیید کنید

  • یک پنجره پاپ آپ برای تایید قصد شما وجود دارد. یکبار دیگر Turn off را فشار دهید.
  • اکنون در صفحه ورود به سیستم و امنیت، تأیید صحت 2 مرحله ای اکنون به عنوان off یا غیرفعال مشخص شده است. از این روش می توانید برای دور زدن تایید دو مرحله ای جیمیل استفاده کنید.

تأیید صحت 2 مرحله ای اکنون به عنوان off یا غیرفعال مشخص شده است

 تغییر شماره دو مرحله ای جیمیل

اگر می خواهید شماره ای که کد پیامک شما به آن می رسد را در جیمیل تغییر دهید لازم است مراحل زیر را بپیمایید.

  • وارد اکانت جیمیل شوید.
  • از قسمت بالا سمت چپ روی پروفایل خود کلیک کرده و اگر جیمیل شما فارسی است قسمت حساب google را بزنید.
  • در این بخش ” حریم خصوصی و شخصی‌سازی” را کلیک کنید.
  • راستی‌آزمایی ۲مرحله‌ای را بزنید.
  • سپس روی شروع به کار کلیک کنید.
  • در این قسمت باید مجددا گذر واژه تان را وارد کنید.
  • سپس وارد صفحه ای می شوید که می توانید کد و شماره تلفن خود را عوض کنید.
  • در پایان مراحل را ادامه داده تا به پایان برسید و تغییرات را ذخیره کنید.

 تغییر شماره دو مرحله ای جیمیل

چه چیزی باعث می شود که تأیید دو مرحله ای برای حساب Google خود را فعال یا غیرفعال کنید؟
ما بر این باوریم که معایب فرآیند تأیید دو مرحله ای ناچیز است و مزایای استفاده از آن بیشتر و، باعث امنیت خاطربیشتر میشود.  قبل از بستن این مقاله، می خواهیم بدانیم چه چیزی باعث شد که شما برای فعال یا غیرفعال کردن فرآیند تأیید دو مرحله ای برای حساب جیمیل خود اقدام کنید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
mohammad
mohammad
4 سال پیش

سلام من شماره ی تائید دو مرحله ای رو عوض کردم و بعد که خواستم خاموشش کنم نوشت چیزی در مورد فعالیت شما مشکوک هست و کده غیر فعال سازی رو به شماره قبلی که روی سیستم بود میفرسته من این شماره رو ندارم باید چی کار کنم؟

مهدی
مهدی
4 سال پیش

به نام خداوند یکتا. از مطلب مفیدتون بی نهایت سپاس گذارم. خداوند یکتا به شما خیر و برکت بدهد.

Hamid
Hamid
4 سال پیش

گوگل پلی درست کار نمی کند

محمد
محمد
3 سال پیش

مشکل من اینه . میگه کد رو ارسال کردم در گوشی بزن ولی در گوشی نمایش نمیده کد رو . خستم کرد

Soheil
Soheil
3 سال پیش

شخصی اکانت من رو دزدید با رسید فیک و الان من میخوام وارد اکانت خودم بشم نمیشه حتی تبلتم رو هم ریست کرده ایمیل و اسم اکانت رو تائید دو مرحله ای رو همه چیزش رو عوض کرده من تا تائید دو مرحله ای می رم ولی نمیتونم ازش رد بشم

Meysam
Meysam
3 سال پیش

سلام بنده مشکلی درتاییددومرحله ای برایم پیش آمده لطفا کمک کنید

احمد
2 سال پیش

اقا تروخدا کمکم کنین تایید دو مرحله ای رو فراموش کردم یکی راهنمایی کنه چه غلتی بکنم گوشی رو عوض کردم دیگه وکونتم برنگشت