چگونه موتور خودرو را تمیز کنیم ( آموزش تصویری )

0
497
چگونه موتور خودرو را تمیز کنیم ( آموزش تصویری )

تمیز کردن موتور خودرو می توانید به سلامت خودرو کمک بسیار زیادی کند و در تعمیر و نگه داری آن نیز نقش اساسی داشته باشد. اگر خیلی وقت است که موتور خودروی خود را تمیز نکرده اید زمان بیشتری برای پاک سازی آن نیاز دارید در این بخش قصد داریم به سوال چگونه موتور خودرو را تمیز کنیم به صورت تصویری پاسخ دهیم.

توجه داشته باشید که برای نحوه تميز كردن موتور خودرو روش های مختلفی وجود دارد و در این بخش به مرور آن ها می پردازیم.برای روش های جلوگیری از سرقت خودرو و لوازم جانبی در این بخش کلیک کنید.

محافظت و آماده سازی موتور کثیف خودروی شما

تمیز کردن محوطه موتور خودرو و پاک سازی از برگ ها و..

در گام نخست هر گونه آلودگی که در محوطه موتور وجود دارد را تمیز کنید. از این رو برگ، چمن، شاخه یا مواردی که ممکن است وارد محوطه موتور شده است را پاک سازی کنید. این موارد ممکن است در طولانی مدت منجر به حریق شوند. یک روش متداول برای وارد شدن این موارد به خودروی شما قرار گرفتن آن ها در کنار شیشه پاک کن است که به مرور وارد محوطه موتور خودرو می شود. در نظر داشته باشید که زمانی که هوا سرد می شود باید مراقبت لانه کردن حیوانات کوچک نیز در اطراف موتور باشید..علت روغن سوزی خودرو چیست؟ برای این بخش کلیک کنید.

تمیز کردن محوطه موتور خودرو و پاک سازی از برگ ها و..

 

از سیستم الکتریکی خود محافظت کنید

پس از خارج کردن زباله ها از محوطه موتور باید در نظر داشته باشید که ممکن است برای سیستم الکتریکی خودرو مشکلاتی ایجاد شود. از این رو باید اجزای مختلف سیستم الکتریکی به طور مناسب تحت پوشش و مراقبت قرار گیرد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

از سیستم الکتریکی خود محافظت کنید

باتری خودرو را قطع کنید

اسپری کردن آب به طور مستقیم می تواند برخی از اجزای سیستم الکتریکی را آسیب بزند. از این رو می توانید قفل ترمینال منفی باتری را کمی آزاد کنید و چرخاندن کابل اتصال به زمین و جدا کردن از ترمینال از آسیب دیدگی این بخش جلوگیری کنید.

البته این موضوع می تواند تغییراتی داشته باشد و شما می توانید ترمینال مثبت را نیز قطع کنید و باتری را به طور کلی جدا کنید.

اگر باتری را در وسیله نقلیه خود قرار می دهید کابل را در یک گوشه جمع کنید تا از تماس با ترمینال ها منع شود.

باتری خودرو را قطع کنید

قبل از تمیز کردن موتور خودرو اجزای الکترونیکی را بپوشانید

سیم کشی و اجزای الکترونیکی را بپوشانید

به طور کلی موتور خودرو تقریبا ضد آب است و با پوشاندن آن توسط پلاستیک می توانید ضربی ایمنی بالاتری را برای خودروی خود فراهم کنید. کبسه های کوچک پلاستیکی می تواند به خوبی از ورود آب به این قطعات جلوگیری کند.

موتور را به مدت 5 دقیقه روشن کنید

موتور را به مدت 5 دقیقه روشن کنید

گریس روی موتور زمانی که گرم تر می شود از این رو استارت بزنید و اجازه دهید خودرو برای 5 دقیقه روشن باشد کمی گرم شدن خودرو باعث می شود کثیفی که چسبیده شده است را از بین ببرد. در این میان توجه داشته باشید که نباید خودرو را زیاد روشن نگه دارید زیرا ممکن است خودرو خیلی گرم شود و باعث سوختن دستانتان شود.

استفاده از گریس پاک کن برای تمیز کردن موتور

محلول شستشوی موتور خودرو یا همان گریس پاک کن های مختلفی در بازار با مارک های مختلف موجود است و شما می توانید آن ها را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که شیوه ی کار آن ها شبیه به هم است. اسپری گریس پاک کن را از پایین به بالای موتور اسپری کنید.

توجه داشته باشید که بیشتر این محصولات به صورت بطری اسپری است و پیشنهاد می کنیم برای ساده تر شدن کار خود از اسپری استفاده کرده و قبل از استفاده دستور العمل آن را روی بطری آن مشاهده کنید.

استفاده از گریس پاک کن در موتور

اجتناب از هرگونه مواد پاک کننده روی بخش هایی که رنگ شده اند

گریس پاک کن های موتور می تواند روکش رنگ را از بین ببرند، از این رو باید مراقب باشید که هنگام اسپری کردن یک نقطه را بیش از حد اسپری نکنید. اگر روی بخش هایی که رنگ شده است گریس پاک کن زدید آن را به سرعت پاک کنید تا آسیب نبینند.توجه داشته باید که گریس پاک کن ها می توانند درخشش رنگ خودرو را از بین ببرند.

اجتناب از هرگونه مواد پاک کننده روی بخش هایی که رنگ شده اند

به گیریس پاک کن اجازه دهید سه تا پنج دقیقه روی موتور باشد

برای موتورهای نسبتا کثیف تنها سه دقیقه زمان لازم است و برای موتور های بسیار کثیف نیز به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا گریس ها و روغن ها به طور کامل برطرف شوند.

به گیریس پاک کن اجازه دهید سه تا پنج دقیقه روی موتور باشد

از یک برس سفت و محکم استفاده کنید

زمانی که گریس پاک کن روی موتور وجود دارد با استفاده از یک برس سخت دندانه دار یا فولادی برای از بین بردن رسوب گریس روغن سوخته استفاده کنید. پس از این اتفاق گریس ها به سادگی پاک می شوند.در نظر داشته باشید در این میان از محافظ چشم استفاده کنید.

از یک برس سفت و محکم استفاده کنید

پس از انجام مراحل یاد شده می توانید موتور خودرو و خود اتومبیل را بشویید. در این میان توجه داشته باشید که در هنگام شستن موتور خودرو از شلنگ فشار قوی استفاده نکنید و یک شلنگ معمولی استفاده کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها