نقد و بررسی دانگ فنگ H30 کراس

0
1041
نقد و بررسی دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس یکی از جذاب ترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران است که توسط ایران خودرو مونتاژ می شود و در اختیار خریداران قرار می گیرد. این خودرو توسط کمپانی دانگ فنگ که یک کمپانی مشهور چینی در زمینه خودروهای سنگین است تولید شده و در سال 94 وارد بازار ایران شد. پس از گذشته نزدیک 4 سال این خودرو توانسته جایگاه خوبی در بازار به دست آورد.

قیمت H30 کراس در بازار ایران چقدر است؟

قیمت H30 کراس در بازار ایران در حدود 125 میلیون تومان است. این خودروی کراس در رنگ های دلفینی، نارنجی، مشکی و سفید در بازار موجود است. این خودروی دارای موتور TU5 مورد استفاده از 206 تیپ 5 است اما امکاناتی رفاهی بیشتر این محصول می تواند دلیل خوبی برای پرداخت هزینه ی بیشتر از 206 برای این خودرو اعلام شود.

قیمت H30 کراس در بازار ایران چقدر است؟

بررسی مشخصات

پس از بررسی قیمت دانگ فنگ H30 کراس قصد داریم به بررسی مشخصات این خودرو بپردازیم. به طور کلی خودروهای چینی در سال های اخیر توانسته اند فروش بهتری از ابتدای ورود به بازار پیدا کنند. در ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که این خودرو را نه می توان در گروه خودروهای کراس اور قرار داد با این وجود ایران خودرو این محصول را با پسوند کراس وارد بازار کرده اما از نظر حجم این خودرو باید آن را یک هاچبک در نظر بگیریم که به دلیل فلاپ های دور و همچنین باربرند و ارتفاع سیستم تعلیق شبیه به خودروهای کراس اور است. به طور کلی این محصول را نمی توان یک خودرو شاسی­‌ بلند مدرن در نظر گرفت.

در بخش داخلی این خودرو همه بخش ها مورد قبول است، این خودرو فضای بسیار خوبی برای سرنشینان دارد و از رویه پارچه‌ای دورنگ بهره می‌برند. جنس به کار رفته در داشبورد بسیار معمولی است اما آپشن هایی که در این خودرو قرار گرفته مانند مانیتور 7 اینچی، طراحی فرمان، طرح اسپرت آمپر ها، صندلی‌های ردیف جلوی این خودرو قابلیت تنظیم در 6 جهت حس خوبی را به شما در این زمینه القا می کند و در انتهای این مقاله تمام آن ها را مرور می کنیم.

بررسی مشخصات خودرو دانگ فنگ

 

موتور اچ سی کراس دانگ فنگ

به طور کلی ظاهر این خودرو به سلیقه خریداران بستگی دارد و نمی توان در این بخش اظهار نظر خاصی داشت. با این وجود در بخش فنی این خودرو شبیه به 206 تیپ 5 است پیشرانه TU5  که این روز ها در خودروهای متعددی مورد استفاده قرار می گیرد در این خودرو به کار گرفته شده و حجمی معادل 1.6 لیتر، قدرتی معادل 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر دارد. نکته جالب توجه در مورد این محصول را باید استفاده از گیربکس ساخته‌شده کمپانی ژاپنی AISIN دانست. این گیربکس کیفیت بسیار خوبی در عین قدیمی بودن دارد و تعویض دنده‌های نرمی را تجربه خواهید کرد. بر اساس ادعای ایران خودرو این خودرو سوخت ترکیبی 7 لیتر را دارد که به نظر باید انتظار بیشتری از 7 لیتر را برای این محصول داشته باشیم.

در کنار موارد یاد شده بهتر است به شتاب این خودرو بپردازیم و شتاب آن 12.5 ثانیه است و باید شتاب آن را کمتر از 206 دانست. این خودرو وزنی در حدود 1230 کیلوگرم دارد و اگر قصد مقایسه آن با 206 را دارید در نظر داشته باشید که حدود 200 کیلو گرم از 206 سنگین تر است، در صورتی که از یک پیشرانه بهره می برند.

موتور اچ سی کراس دانگ فنگ

حالت های گیربکس اچ سی کراس

همانطور که بیان شد این خودرو دارای گیربکس AISIN است و شرکت سازنده این خودرو حالت های زیر را برای خودروی خود در نظر گرفته است.

  • Sport: برای دستیابی به حداکثر توان پیشرانه می توانید از این قابلیت استفاده کنید.
  • Snow: این قابلیت برای استفاده در جاده های برفی و لغزنده در اختیار شما قرار می گیرد.
  • O/D: حالت اوردرایو باعث می شود خودرو فقط با سه دنده حرکت کند.
  • 2: این بخش معادل استفاده از دنده 2 در گیربکس های دنده دستی در نظر گرفته می شود.
  • L:  L را باید دنده یک این خودروی چینی در نظر گرفت.

حالت های گیربکس اچ سی کراس

امکانات رفاهی خودروی دانگ فنگ H30 کراس

نقد و بررسی این خودرو را با این بخش به پایان می رسانیم. این خودرو دارای شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، روکش چرمی غربیلک فرمان، ، آینه‌های بغل  دارای راهنما و سیستم گرمایشی كليدهای كنترلی سيستم صوتی و بلوتوث هندزفری، صفحه نمايش لمسی ۶.۵ اينچی با قابليت پخش فايل‌های صوتی و تصويری و سيستم نویگیشن، سنسور پارک، دوربین دید عقب و سانروف در کنار فرمان تلسکوپی است.

امکانات رفاهی خودروی دانگ فنگ H30 کراس

جمع بندی

به طور کلی این خودرو را می توان یکی از بهترین انتخاب ها در میان خودرو های کمتر از 140 میلیون دانست، با این وجود گزینه های دیگری نیز در این رده قیمت وجود دارد و شما می توانید 206 تیپ 5 را که از همین پیشرانه بهره می برد با قیمت کمتری خریداری کنید، اما در نظر داشته باشید که این خودرو امکانات رفاهی بیشتری دارد که بیشتر آن ها در خودروهای گران قیمت در وجود دارد.

جمع بندی

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها